Alla inlägg den 20 juli 2015

Av Lina - 20 juli 2015 19:00

Måndag och första arbetsdagen efter semestern. Ställde mig på vågen i morse och trodde att den skulle visa runt 60-61 kg. Vägde ca 58 kg innan semestern, och det kändes inte som att jag gått upp SÅ fasligt mycket trots mycket ohälsosamt i både mat och dryckesväg under hela semestern.

62 kg!! Oups? *ler smått* +4 kg mao. Not good. Not good at all. 1 kg mer än jag trodde och 2 kg över gränsen jag sagt att jag inte ska "spränga" igen. Dvs 60 kg gränsen. Men jag blev faktiskt inte ledsen. Suckade lite och bestämde mig sedan för att nu KÖR vi!! Satte ett mål; semesterkilona plus 1 kg till SKA bort innan bukoperationen! Nu vet jag ju ännu inte exakt när jag kommer få operationen, men jag vet iaf att jag har minst 2 hela månader på mig. -5 kg på två månader är absolut inte omöjligt. Jag gick ju ner i snitt 0,5-1 kg i veckan nästan varje vecka när jag var med i Viktväktarna. Så jag vet ju att jag KAN bara jag VILL och har rätt motivation.


VILL vill jag, motivation har jag känner jag. Känner mig mer motiverad än jag gjort på flera månader nu. Nu hoppas jag bara att motivationen ska hålla i sig. Den har "trytigt" efter ett par dagar bara förut det sista året nämligen..   Men Fredrik har sagt att han också vill ner några kilon till, så jag har ju honom med mig på viktresan denna gången, och det är alltid lättare att äta (och dricka) rätt när man är två i hushållet om det. Och när jag var med i Viktväktarna hade inte Fredrik riktigt påbörjat sin viktresa ännu (började i slutet av min resa om jag inte minns fel), och jag klarade det ändå galant! Så nu när jag har honom med mig "från början" vore det väl tusan om jag inte skulle klara av att gå ner 2,5 kg i MÅNADEN??


Min motivation när jag gick med i Viktväktarna var att jag var trött på att bli ledsen varje gång jag tittade mig i spegeln. Min motivation denna gången kommer vara att jag vet att det kommer bli lättare att springa när jag väger lite mindre och att min dröm sedan jag vägde 55,5 kg för ca 1-1,5 år sedan varit att komma dit igen, och lyckas jag gå ner till att väga 57 kg innan operationen, så förhoppningsvis kommer dem skära bort så pass mycket under operationen att jag tack vare operationen når den drömmen innan detta året är slut.


När jag ställde mig på vågen i morse och såg att jag gått upp 4 kg tänkte jag att det säkert är en av anledningarna till att jag blir trött fortare när jag är ute och springer nu, än innan semestern. 4 kg är ju trots allt 4 kg mer jag går och asar på nu än innan semestern. Så även om det nog inte bara är därför jag blir trött fortare nu, så är det ju helt klart en bidragande faktor. Och med tanke på hur frustrerad jag känt mig när jag varit ute och sprungit nu dem 3-4 sista gångerna så vore väl det om något en bra motivationsfaktor till att gå ner dem där kilona? Har ju Lidingöloppet som motivationsfaktor också. Har ju trots allt aldrig sprungit 3 mil i hela mitt liv, och som sagt så är det lättare att springa ju mindre man väger. Så väger jag 57 kg till Lidingöloppet kommer jag klara av loppet bra mycket bättre än om jag väger 62 kg som jag gör nu. Så bättre kost och fortsatt bra träning så SKA jag både klara av att komma ner till 57 kg till LL samt hinna bygga upp musklerna bättre som ju också blivet lite sämre under semestern. För att klara av att springa långt och länge behöver man både ha bra muskler i både ben och buk, och om man dessutom väger lite mindre så plussar det bra i kanten!


Så, nu KÖR vi!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards