Alla inlägg den 19 juli 2015

Av Lina - 19 juli 2015 10:17

Idag är sista dagen på vår 4 veckor långa och härliga semester. Börjar jobba igen imorgon med ganska blandade känslor. Det är alltid härligt och behövligt med lite semester och oavsett om man har 2, 3, 4 eller 5 veckors semester så sista semesterdagen tror jag att dem flesta känner att "EN vecka till hade inte skadat.." *ler*   

Men, det ska faktiskt bli rätt skönt att komma igång och jobba igen och komma in i den mer "normala vardagen" igen. Vi har märkt den sista veckan att barnen också behöver det.

Att stiga upp innan tuppen ser jag INTE fram emot dock. Att sova till 9-10 varje dag har varit rätt gött faktiskt.    Detta är första semestern som vi har hållit barnen vakna till 22:00/22:30 och själva varit vakna till 00:30/01:30 i princip varje dag. Dem andra åren har vi lagt barnen kanske runt 20:30/21:00 ist för 19:30/20:00 som vi lägger dem när det är skoldags, och har själv gått och lagt oss runt 00:00/00:30. Men då har vi å andra sidan inte sovit riktigt lika länge på morgonen. Inte varje morgon iaf, som vi gjort denna semestern. *ler*   


Något som är sig likt från dem andra åren är där emot den dåliga kosten och halvkassa träningen.    Jag säger inte att detta är något jag tycker illa om eller har dåligt samvete över. Absolut inte. Vi kör båda rätt hårt på att "är det semester så är det. Då ska man njuta fullt ut". Äta bra och vara duktig med träningen kan man vara hela resterande årets veckor och månader. Så det är inget jag har dåligt samvete över som sagt, det är bara ett konstanterande. Men nu ser jag fram emot att börja äta och dricka bra (betydligt bättre) igen, och jag ser fram emot att komma igång med regelbunden träning igen. Träningen har jag redan kommit igång med igen, men jag känner ju i kroppen att jag pga levernet under semestern inte är i alls samma form som innan semestern. Jag har inte vägt mig, men jag tror inte att jag gått upp mer än max 2-3 kg under dessa veckorna om ens det, och jag har ändå haft en väldigt rörlig semester och hållit igång träningen lite grand iaf, så konditionen borde inte ha påverkats SÅ mycket under dessa veckorna, men ändå känner jag mig halvt "otymplig" när jag tränar. Jag känner inte mig lika stark och smidig som innan semestern och jag känner inte mig lika uthållig när jag är ute och springer. Orkar inte riktigt hålla samma tempo under lika lång tid/distans, som innan semestern. Så kosten påverkar absolut mycket på träningen! Både det man stoppar i sig i matväg och dryckesväg. Så detta MÅSTE och SKA det bli ändring på nu när semestern är slut.


Och jag ser faktiskt tom. fram emot att börja äta bättre, att inte äta så mycket "skitmat". Att börja tänka efter lite grand iaf, innan jag stoppar i mig en massa onödigt. *ler* Känslan av att känna sig stark och smidig är en obeskrivbar och härlig känsla (särskilt då man aldrig tidigare i sitt liv känt sig så), och nu när jag under dessa fyra veckorna märkt hur dålig kost o lite för mycket alkohol under bara några få veckor påverkar både styrka och smidighet i kroppen, och när jag vet vilken skillnad det är när man äter o dricker bra eller dåligt, så tror och hoppas jag att motivationen för att börja äta och dricka bättre ska vara på topp nu när semestern är slut.


Nu kör vi!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards