Alla inlägg under januari 2017

Av Lina - 21 januari 2017 15:52

En månad sedan jag uppdaterade bloggen sist och det har även snart gått en hel månad på det nya året. Inte klokt vad tiden går fort!   



Har fått för mig att jag inte bara ska ha 600 km 2017 som löpmål, utan hela 1000 km.. Vet inte riktigt vad jag tänkte där, men det är ju kul med utmaningar... haha      För att lyckas med detta har jag räknat ut att jag måste springa ca 18 km varje vecka. Det är typ två 4 km pass och ett 10 km pass. Det BORDE gå, bara jag brukar allvar och planerar bra. Men sedan är jag väl medveten om att någon vecka kommer jag inte klara av att komma upp i 18 km, pga sjukdom eller som i sommar pga campingsemester i Italien (om det är lika varmt som sist vi var där kommer det vara minst 26 gr och att springa i den värmen är INTE lätt, och knappt ens roligt i heller). Men förhoppningsvis kommer jag kunna jämna ut det under övriga året genom att springa mer än 18 km vissa veckor. Ännu så länge har jag börjat bra iaf. Årets första vecka fick jag ihop 23,91 km (räknar med söndagen v.52 eftersom att det var årets första dag; 1/1. Och även om jag inte skulle räkna med söndagen v.52 hade jag ändå kommit upp i 16,75 km första veckan, och det är ju rätt bra det med), andra veckan fick jag ihop 23,25 km, och vecka 3 (denna veckan) har jag ännu så länge hunnit med 14 km, och har planerat en runda på ca 6 km imorgon = vecka 3 blir 20 km. Så redan nu innan första månaden ens är slut är jag uppe i lite mer än 67 km med morgondagens planerade 6 km.   

Är ännu så länge dessutom anmäld till

Vårruset 5 km

Göteborgsvarvet 21 km

Helsingborg maraton 42 km.

Och jag kommer (om inget kommer i vägen) anmäla mig till

Lundaloppet 10 km

Skrylleloppet 10 km

Spring för det lilla livet 10 km.

Så bara på årets ännu så länge (fler kommer säkert tillkomma   ) planerade lopp får jag ihop 98 km, och planen är även att kunna springa "Tomtelöpningen" som vi tyvärr missade förra året pga sjukdom. Och det brukar vara på ca 18 km. Så visst finns chansen att jag ska kunna komma upp i 1000 km innan årets slut.     


I år fick jag tom. ihop över 10 km när vi var iväg på vår skidsemester, vilket jag inte lyckats med tidigare. Så är riktigt nöjd.    Var i Branäs för första gången, och som det ser ut nu inte sista gången. Backarna där var perfekta för hela familjen så tror att båda barnen komma bli riktigt duktiga på att åka skidor om vi åker till Branäs igen. Dem gjorde båda två väldigt stora framsteg bara denna veckan vi var där. Men vi är ändå lite kluvna hur vi ska göra nästa år. Själva backarna var bättre i Branäs, men after-skiin och övrigt runt omkring är bättre i Sälen. Men troligtvis, för barnens skull blir det Branäs nästa år också.



Mina övriga mål 2017 är att bli lika stark, smidig och snabb som jag var innan bukplastiken för 14 månader sedan. Väger tyvärr ca 5 kg mer än jag vill väga, så detta är också mitt mål i år, att bli av med oönskade kilon. Men jag har lovat mig själv att jag ska försöka vara lite snällare mot mig själv och fokusera mer på träningen (och familjen, men det är en självklarhet för mig) än på siffrorna på vågen. Så ska försöka att inte väga mig mer än en gång i månaden, i stället för 1 gång i veckan, och ska även mäta mig mellan varven, för att ibland händer det mer runt midjan än på vågen.



2017 kommer bli ett bra år. Det har jag bestämt.     

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards