Alla inlägg under december 2016

Av Lina - 18 december 2016 14:20

Med 8,2 mil kvar på mitt "års kilometers mål" och endast 13 dagar kvar på detta året är det bara att inse att jag inte kommer nå mitt mål detta år i heller. Har tyvärr varken ork eller tid att springa strax över 4 mil på en vecka. Men ska försöka få till åtminstone 2 mil till innan årets slut iaf.


Innebär två missade "års kilometer mål" på raken att jag kommer sätta ett lägre mål 2017? Givetvis inte..    Någon gång SKA jag klara av att springa 600 km på ett år, och dem brukar ju säga "3:e gången gillt".. Och, hade det inte varit för 6 v träningsstopp förra året och 4 v träningsstopp detta året, är jag ganska säker på att jag hade nåt mitt mål både förra året och detta året. Men 2017 har jag inte några planerade operationer (och förhoppningsvis inga oplanerade i heller   ) mao inget träningsstopp. Har dessutom en maratondebut inbokad i sept nästa år, så jag MÅSTE få till fler km i veckan nästa år, än jag fått till nu dem senaste 2 åren..



Har varit jättedålig på att få till ett långpass i veckan dem två senaste åren fastän jag hela tiden haft som mål att springa ett långpass i veckan (långpass = minst en mil eller minst 65 min löpning). Detta SKA det bli ändring på 2017! Jag VILL ju kunna springa både snabbare och längre (framför allt snabbare), men då måste jag också vara beredd på att lägga ner mer tid på löpträningen än jag gjort nu dem två senaste åren (framför allt detta senaste året). Så mitt mål 2017, förutom att klara av mitt första maraton och att springa 600 km på ett år, är att jag SKA springa ett långpass i veckan.


Har tidigare alltid sprungit utan musik eller någon ljudbok i öronen, både på dem korta och dem lite längre passen. Har inte känt att jag behövt det och har tyckt om att höra naturen runt omkring, mina egna löpsteg o min andning. Det gör jag fortfarande, men på dem två sista långpassen jag sprungit ensam har jag faktiskt lyssnat på en bok, och har kommit fram till att det ÄR faktiskt både lite lättare och trevligare, att lyssna på en bra bok eller bra musik, när jag springer långpass ensam. Så detta ska jag ta som vana from. nu, att lyssna på en bok eller på musik på mina långpass. Förhoppningsvis ska det kännas lättare att springa långpass ensam då. Kanske är det lättare att "gå in i sig själv" och där med "glömma bort" när det är jobbigt o tungt under passet, om man fokuserar på en bra bok eller musik. Det kan ju inte gå sämre, iaf.   


Det var längesen jag kände sådan stor motivation för löpning som jag känner just nu, så 2017 SKA jag nå samtliga löp mål jag satt!   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards