Alla inlägg under juli 2013

Av Lina - 29 juli 2013 21:30

När jag gick på semester hade jag först planerat o bestämt mig för att jag skulle fortsätta äta rätt och träna, kanske inte lika mycket, men nästan lika mycket iaf, som vanligt trots semester. Efter första dagen på Daftö där vi är nu, hade jag ångrat mig.. Kände att "äsch det är faktiskt semester och det har man inte så många veckor om året, så jag väljer faktiskt att unna mig vad jag vill nu under dessa två veckorna. Vikten tar jag tag igen direkt efter semestern".


Dem första 3-4 dagarna kändes detta som ett kanske inte BRA beslut EGENTLIGEN, men som ett helt ok beslut som jag inte ångrade. Ångrar fortfarande inte det, men efter 3-4 dagar började jag ändå känna att "nej minsann. Jag unnar mig vad o hur mycket jag vill veckan ut, sedan får det faktiskt räcka". Då har jag ändå njutit av semestern ända ut i fingerspetsarna i en hel vecka kan man säga. *ler*


Har bestämt mig för att fortsätta dricka lika mycket öl o vin, det ÄR ju trots allt semester, och även om jag vet att det är just i ölen o vinet dem flesta kalorierna finns, så tänker jag unna mig detta. Jag vill ju inte dra in på ALLT det goda men onyttiga nu när det är semester. *ler*


Jag har kommit att älska känslan av att vara smal alldeles för mycket för att låta det spåra ur igen. När jag tittar på bilder på mig själv o ser hur smal o fin jag är i ansikte, över bröstkorgen och armarna samt midjan, ler jag stort o känner mig SÅ nöjd, glad, stolt och fin. Denna känsla vill jag behålla. Sedan är jag ju fortfarande inte alls nöjd över själva magen, men det är just det jag måste jobba med för att få bort så att jag för första gången kan känna mig RIKTIGT fin, från insidan o ut.

Av Lina - 26 juli 2013 20:46

Vi kom till Daftö (Strömstad) i söndags. Jag har ännu så länge inte orkat tänka på eller bry mig så mycket om vad o hur mycket jag stoppat i mig. Har känt att "äsch det är semester o det har man ju faktiskt inte så många veckor om året". Detta innebär att jag ätit både för mycket o onyttigt alla dessa dagar. Tyvärr. Inte bra.


Men det är inget jag ångrar kan jag ärligt säga, det är trots allt ett val jag gjort för att det är semester. Men "enough is enough".


Denna veckan ut, sedan MÅSTE jag skärpa mig ordentligt när det gäller kosten, även om det är semester. Känner nämligen att jag förmodligen gått upp rätt mycket bara på dessa dagarna, även om jag rört på mig väldigt mycket. Det är väldigt mycket jagande efter Mira, och vi har varit inne på äventyrslandet dem har här, några timmar varje dag, vilket innebär en hel del promenerande. Och sedan har jag intervall tränat en runda på ca 7,5 km två dagar (varav den ena dagen var det rätt mkt mer joggning än pw) och pw'at en runda på ca 8,5-9 km med Mira framför mig en dag. Så jag har inte precis varit stillasittande dessa dagarna. Men jag har som sagt slarvat väldigt mycket med kosten. Nu har jag dessutom precis fått "lingonveckan", vilket så klart också gör att man går upp lite i vikt.


Kanske visar det sig när "lingonveckan" försvunnit att jag tack vare att jag ändå rört på mig så mycket som jag gjort, inte har gått upp SÅ himla mycket trots allt. Jag hoppas att det är så. Men oavsett så känner jag som sagt att "enough is enough". Fram tills på sönd. Då har jag ändå haft en hel vecka då jag njutit av semestern fullt ut utan att bry mig så mkt om vad o hur mycket jag stoppat i mig.


Jag kommer fortsätta dricka lika mycket öl o vin, det ÄR ju trots allt semester. Men när det gäller kosten, maten, MÅSTE det bli skärpning fr.o.m nästa vecka så att jag inte kommer av mig helt o så att vikten inte skenar iväg allt för mycket. Plus att jag tänker fortsätta försöka komma ut på långa intervall tränings rundor helst varje dag. Rundan jag tagit här uppe är riktigt bra nämligen. Härlig natur runt om som vi inte har hemma, och där är många uppförs och nedförsbackar. Perfekt motionsrunda mao! Sedan är det bara att hålla tummarna att vågen inte ska visa på allt för mycket plus vid nästa vägning. *ler*

Av Lina - 17 juli 2013 19:54

Var på Viktväktarna och vägde mig för första gången på 5 v idag. Hade inga större förväntningar med tanke på att vägningen var kl.16:00 på eftermiddagen, vilket ju innebar att jag ätit både frukost och lunch. Och när jag väger mig i vanliga fall väger jag mig på morgonen/fm innan jag ätit frukost. Jag hoppades på och ville att deras våg skulle visa under 59 kg, men hade inga större förväntningar som sagt.



Döm om min förvåning och stora glädje när deras våg visade 58,8 kg!!    Visst, bara 2 hg under 59, men dock UNDER 59!! Precis som jag hoppades på och ville.   Efter att vågen har pendlat mellan 59-60 kg i ett par veckor nu, så är 58,8 definitivt äntligen åt rätt håll.      



Nu hoppas jag bara att vikten inte ska skena iväg åt fel håll alldeles för mycket nu under min 2 veckor långa semester. Jag ska verkligen försöka att tänka på vad jag stoppar i mig under semestern, men vin tänker jag där emot unna mig en hel del av.    Det är ju trots allt semester. *ler* Men som sagt, vad gäller maten ska jag verkligen försöka tänka på vad jag stoppar i mig, och löparskorna och kläderna åker med, så jag ska försöka komma ut och jogga/intervall träna åtminstone ett par gånger i veckan även under semestern, dvs även när vi är iväg med husvagnen, vilket vi kommer vara under i stort sett hela båda mina semesterveckorna.



Efter vägningen idag är jag endast 0,8 kg från slutmålet. SJUKT nära!!    Lär ju inte vara lika nära efter semestern troligtvis, men jag ska verkligen försöka se till att det inte skenar iväg allt för mycket. *ler*

Av Lina - 15 juli 2013 11:39

ÄNTLIGEN har vikten så smått börjat röra på sig igen! Efter att ha legat och pendlat mellan 59-60 kg i 2-2,5 vecka visade vågen i morse 58,7 kg.    Sedan är jag mycket väl medveten om att vikten varierar från dag till dag, så skulle jag väga mig igen imorgon, hade den kanske hamnat på 59 kg eller mer. Men, jag känner att det är dagens resultat som räknas, det resultat man får den dagen man väger sig. Så jag känner mig väldigt glad och nöjd idag.      Nu hoppas jag bara att vågen på Viktväktarna på onsd också ska visa på under 59 kg, även om jag då inte ska väga mig förens kl.16:00 på eftermiddagen efter att jag ätit både frukost och lunch. Ska försöka motionera så mycket jag kan nu innan onsd, samt äta rätt. Igår joggade jag 20 min på motionsbandet (utan paus) samt tog ett zumba pass på 40 min. Idag tog jag en pw med Mira i vagnen på 4,73 km i morse innan jag ätit frukost, samt att jag ska jobba hela kvällen vilket innebär en hel del "springande" i trappor och annan bra vardagsmotion.    Imorgon har jag tänkt försöka få till både 20 min joggning på motionsbandet samt 40 min zumba.



Om en vecka är vi iväg på semester och ska vara iväg i nästan 2 v. Kommer inte vara så noga med att räkna points då, men ska ändå försöka tänka på vad o hur mycket jag stoppar i mig, samt försöka komma iväg och jogga/intervall träna åtminstone ett par gånger i veckan, så att vikten inte skenar iväg helt bara för att vi har semester. Sedan efter semestern blir det gymkort!

Av Lina - 11 juli 2013 19:06

För ett par-tre dagar sedan kände jag mig riktigt off och allmänt omotiverad. Tror det hade med trötthet att göra, då jag jobbat rätt många dagar på raken. Känner visserligen fortfarande mig trött, bara varit ledig idag, innan dess jobbade jag 8 dagar på raken, men känner ändå att motivationen är på väg tillbaka igen. Tog en pw med Mira i morse så fort vi stiget upp, dvs innan vi ätit frukost. Det blev en runda på 4,50 km. Och så fort jag fått Mira i säng tänkte jag jogga på motionsbandet i 10 min som uppvärmning, sedan ta ett zumbapass på 40 min, och sedan avsluta med lite styrka.På tal om zumba har jag anmält mig till ett Zumba party i Landskrona den 23 aug. Ännu så länge är 47 st anmälda.    Zumba i 2h med närmare 50 (+) pers.. Ska bli SJUKT roligt!!!   

Just nu är jag GRYMT motiverad till att börja på gym. Ska bli riktigt roligt! Dock får det vänta tills efter semestern.



Så när det gäller träningen känner jag att jag är på G och motiverad igen. Lite sämre är det med kosten dock känner jag. Försöker tänka på vad jag stoppar i mig, men känner att jag inte orkar bry mig så mycket. Måste börja ta tag i det känner jag, innan vågen börjar gå åt fel håll. Hoppas att orken till att lägga ner mer energi på att äta rätt ska infinna sig snart igen. Just nu har jag inte mycket ork till det tyvärr, även om jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig.


Nej nu är det dags att få dottern att varva ner så jag kan få henne i säng *ler*

Av Lina - 8 juli 2013 08:48

Till hösten har jag bestämt mig för att kontakta vc för att få en bedömning av all löshuden jag har fått efter viktnedgången, och om läkaren bedömer att jag behöver en operation för att bli av med det kommer nästa steg som är att se om jag kan få landstinget att betala operationen. Gör dem det kommer jag göra operationen så fort som möjligt. Måste jag stå för den själv tänker jag fortfarande göra den, men då blir det först efter att jag visat att jag klarat av att hålla min nya vikt i ett år

Av Lina - 5 juli 2013 09:12

Jag siktar fortfarande på att nå viktmålet jag satt på Viktväktarna, dvs 58 kg, men jag har ändå samtidigt bestämt mig för att jag faktiskt är nöjd med min vikt nu. Detta innebär att jag tänker fortsätta sikta på att nå 58 kg som jag "sa", men att jag inte har så bråttom dit längre, utan det får ta den tiden det tar. (kan ju tillägga att jag enligt vår egen våg bara har ca 1 kg kvar till 58 kg  )  Under tiden jobbar jag på mitt nya "projekt"; projekt trimma kroppen.   



Anledningen till att jag bestämt mig för att jag är nöjd med min vikt är för att jag kommit fram till att jag tror tyvärr inte att jag blir av med magen även om jag skulle nå mitt drömmål på 57 kg. Jag tror ("tyvärr") att enda sättet att bli av med den är med hjälp av träning (projekt trimma kroppen), och i värsta fall operation. Detta har jag kommit fram till då jag tydligt ser att jag blivet "väldigt" smal överallt utom just över själva magen. Jag har fått mindre rumpa, smalare höfter, midja, över bröstet och ansiktet. Allt utom själva magen helt enkelt. Det är tom. så att mina revben har börjat synas även när jag står upp. Inte så mycket iofs, men dock. Nyckelbenen är tydliga och fina också nu, och jag känner höftbenen tydligt också, och dem syns när jag ligger ner. Många ben som börjat synas nu mao, och även om dem inte syns så mycket att jag på något vis ser mager eller undernärd ut, tvärtom dem syns precis lagom mycket så att det är fint och passande, så ser jag ändå det som ett tecken att jag inte behöver gå ner (så mycket) mer i vikt. Utan nu är det som sagt "projekt trimma kroppen" (magen o armar) som gäller.      



Ska köpa gymkort på Korpen i Landskrona (tänkte utnyttja friskvårdsavtalet), men det blir först efter vår semester. Känner att det är bättre att vänta tills efter det, för att vi kommer vara iväg med husvagnen under båda våra semesterveckor, och då kommer man ju av sig lite med träningen. (kommer dock ta med mig löparskorna o kläderna och försöka komma ut o intervallträna åtminstone ett par-tre gånger under dessa veckor) Men första måndagen efter semestern blir det gymkort! Woop woop!   

Av Lina - 1 juli 2013 20:29

Skit också! Hade sett fram emot vägningen på viktväktarna den 20 juli, för att det är första lördagen på fem veckor som jag har möjlighet att väga mig. SÅ HAR DEM STÄNGT!!!!    Självklart ska min viktcoach också få ha semester, och självklart unnar jag henne det, men kunde dem inte ha tagit in en vikarie när hon har semester?! 

Nu blir det ingen vägning förens den 17 augusti!!    Det är skitlänge tills dess ju!     Kanske att jag hinner inom och väga mig den 3:e aug innan jag ska klippa mig och innan vi ska ner till Trelleborg (Gislöv rättare sagt) för bröllopet, men det är förutom att det är lite stressigt, så är det dagen efter vår kräftskiva.. Känns inte jättekul att ställa sig på vågen då. Men även om jag väljer att väga mig då, så är ju även det väldigt långt fram.   



Visst, på ett vis hade det varit rätt roligt. Om jag går i mål den lördagen. Sist jag var på möte berättade jag nämligen att jag hade köpt en snygg klänning på Desigual som jag vill känna mig riktigt fin och bekväm i till bröllopet, och om jag ska väga mig den 3:e lär det bli i klänningen eftersom att jag ska klippa mig och få en snygg frisyr ganska så direkt efter. Och visst vore det lite speciellt att gå i mål iförd "målviktsklänningen" samma dag jag ska på bröllop iförd just den klänningen. *ler* Ja fan.. Det får jag allt ta och sikta på nu när jag lägger upp det på det viset!   

Kom dock just på att jag inte ska klippa mig förens kl.11:30, och mötet slutar strax efter 10:00.. Så klänningen lär jag nog inte ha på mig på mötet då jag inte vill ta den på mig allt för lång stund innan med risker för att fläcka ner den eller liknande innan vi ens kommit till bröllopet. Lär nämligen bli kvar i Landskrona efter mötet och äta något (frukost) i stan innan jag klipper mig. Så lär bli att jag tar klänningen med mig, och byter om till den hos frisören. Men, det kan ju bli roligt att gå i mål just den lördagen ändå, för att även om jag inte har på mig klänningen på mötet, så ska jag ju ha klänningen på mig den dagen.   



Men med tanke på att jag inte har mer än drygt 2 kg kvar till drömmålvikten, och 1 kg till den vikten jag satt som målvikt hos viktväktarna, och med tanke på att det är nästan 5 veckor kvar till den 3:e aug så borde jag ha gått i mål långt innan den 3:e aug, så vidare jag inte lägger mig fullständigt på latsidan dessa veckorna och så vidare jag inte står stilla i vikt ett bra tag. Och det har jag ju inte precis några planer på, att ligga på latsidan. Oavsett hur kul det vore att gå i mål just den 3:e aug. *ler*



Ska väga mig på onsdagen innan den 20:onde, den 17:onde, även om det inte känns som att det ger ett rättvis vikt, då jag på lördagarna då jag brukar väga mig, väger jag mig kl.09:30 innan jag ätit frukost, och på onsdagarna är det inte vägning förens kl.16:00, och då har jag ju hunnit äta både frukost och lunch. Men det kan inte hjälpas. Känner att det blir allt för långt till den 3:e aug, vill väga mig åtminstone en gång innan dess. Så så får det bli

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards