Alla inlägg under april 2014

Av Lina - 27 april 2014 10:14

Jag gillar dem nya bilderna på mig själv, hur jag ser ut, hur jag strålar av glädje o självförtroende. Men samtidigt kan jag inte riktigt förstå att det är jag på bilderna. Är det verkligen JAG som är så smal o (hyfsat) vältränad? Är det verkligen JAG som ser så självsäker o glad ut?


Jag har varit viktstabil i snart 9 månader o kan fortfarande inte riktigt fatta att det är jag på bilderna o i spegeln, kan fortfarande inte riktigt fatta hur smal jag blivet, och att det är jag själv som gjort ett så bra jobb, att jag äntligen har klarat av att gå ner mer än bara 4-5 kg. Efter att ha velat o försökt gå ner i vikt i väldigt många år utan några större framgångar är det svårt att fatta att jag gått ner nästan 18 kg på egen hand.


Och det har egentligen inte ens varit speciellt svårt, så jag kan heller inte riktigt förstå varför det tog så många år att klara av att gå ner i vikt? Men visst, det HAR legat en hel del jobb bakom min resa. Massvis med träning, var ute o promenerade o sprang varenda kväll hela förra sommaren, jag är fortfarande ute o springer mycket varje vecka även om det inte är varje kväll utan "bara" 2-3 ggr/v. Jag tränar Box & kick en gång i veckan varje vecka, ett pass som är väldigt tufft o intensivt (men sjukt roligt!!) för hela kroppen, och jag zumbar en gång i veckan. Utöver detta tränar jag styrka, antingen på gymmet med maskiner eller hemma med min egen kroppsvikt 1-4 ggr/v. Jag kan ju tillägga för dem som undrar att största delen av min träning sker på kvällarna antingen strax innan eller strax efter att barnen lagt sig. All hemmaträning sker efter barnen kommit i säng. Så även om jag tränar mycket försakar jag inte familjen mer än någon annan.


Maten är också en ständig kamp, äter betydligt mindre än jag gjorde förut, men äter fortfarande mer än jag borde o behöver många gånger, får fortfarande jobba med kosten att äta rätt, både rätt sorts mat o rätt storlek på portionerna. Detta får jag nog alltid kämpa med.


Så nej det är inte så svårt att gå ner i vikt om man bara vill tillräckligt mycket, men man får jobba för det. Men det är det värt. Varenda sekund.


Bilden; 2010 vs 2014

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards