Alla inlägg under maj 2014

Av Lina - 4 maj 2014 14:09

 


Igår var det äntligen dags att springa Toughest. Efter att ha sett fram emot det och laddat inför det sen innan jul var det en lite märklig känsla att det äntligen var dags. Det var med en blandning av nervositet, rädsla och spänning jag ställde mig vid startplatsen tillsammans med mitt gäng Jonas fighters och ett antal löpare till.



Det var många tuffa hinder, både höga och låga. Man skulle bla ta sig över stora halmbalar som var staplade som en trekant/pyramid som varje halmbal var så höga att dem nådde upp till bröstet på mig, man skulle gå igenom en jäkla massa däck med en tung sandsäck över axeln/i famnen, höga hinder man skulle ta sig över var annan, under var annan, både på land och i vatten, skulle krypa igenom rör som man helst inte ska lida av klaustofobi för att ta sig igenom, ta sig över från ena sidan till den andra med hjälp av ett rep som gick tvärs över och nästan enda nere i vattnet över en å, genom/i en "isvak" (som inte var så kall sådan tur är), ta sig igenom lera som var lika svart och kletigt som det luktade illa, och i denna lera var där tre små och låga hinder man skulle ta sig under, och ett långt och lågt hinder man skulle kravla sig igenom.. Man var både lerig och illaluktande från topp till tå efter dem hinderna kan jag säga.. haha   Sedan var där en del stora "nät"hinder av rep man skulle klättra över, och dessa var så höga att man helst inte ska lida av höjdskräck.. Rephinder man skulle klättra upp för att komma till en hög ramp man sedan skulle hoppa nedför, höga plank man med hjälp av rep skulle ta sig över, sk. "monkeybars" där man både på land och i vatten skulle klättra igenom med händerna kroppen fritt hängandes under sig, stockar man skulle balansera över som låg på en ställning i vattnet, krypa under låga bryggor mfl. Tror jag fått med dem flesta hindren nu.    Förutom alla dessa hinder var det en hel del löpning, både på gräs, asfalt och sand. Och banan var 8 km lång.



Jag kan säga att när man kom i mål var man riktigt jäkla slutkörd men GLAD!! Glad över att ha genomfört det, glad över att äntligen vara i mål.    Och sporrad att ta sig igenom det igen under Toughest 2015!!


GO JONAS FIGHTERS GO!!!



För övrigt var det även en märklig känsla att JAG genomfört något sådant här! För bara ett år sedan vägde jag nästan 18 kg mer än jag gör nu och hade aldrig ens kommit på tanken att ens försöka mig på något sånt här. Titta på ja, genomföra, ALDRIG!! haha    Men nu har jag genomfört det, tog mig igenom hela banan även om jag inte klarade alla hinder, och även om jag var helt slut på krafter efter typ halva banan, så gav jag inte upp, jag genomförde det och kom i mål! SÅ SJUKT STOLT ÖVER MIG SJÄLV!!!   


Och imorgon är det dags för Vår ruset.......   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards