Alla inlägg den 27 juni 2013

Av Lina - 27 juni 2013 18:58

Efter att ha somnat sent igår, upp tidigt idag och sedan varit ute stort sett hela dagen idag, kom jag fram till att jag faktiskt skulle strunta i träningen idag. Och genast kom den där ångesten fram. Så då bestämde jag att jag åtminstone skulle göra 3 x 40 sek plankan så att jag ändå gjort NÅGOT idag..



Jag har i alla fall kommit på VARFÖR jag egentligen får ångest så fort jag bestämt mig för/inte orkar träna. Det har inget alls med att göra vad och hur mycket jag ätit under dagen. Eller jo, LITEN roll spelar det klart, men det är inte den största anledningen.  Det är för att jag SÅ många gånger förut har varit jätteduktig på att träna under en period, sedan har jag av olika anledningar tagit en kort paus från träningen, och denna korta paus (allt från 1 till 4 v lång paus) har lett till att jag kommit av mig med träningen HELT under rätt många månaders tid. Det jag känner ångest inför varje gång jag bestämmer mig för eller inte orkar träna är att jag ska komma av mig med träningen igen som jag gjort många gånger förut. Och det vill jag VERKLIGEN INTE denna gången! Inte nu när jag är så sjukt nära målet! Inte nu när jag verkligen känner att jag är igång på allvar.



Dem andra gångerna har jag också känt att jag "varit igång på allvar", ändå har det räckt med en ganska kort paus så har jag kommit av mig helt. Därför får jag ångest så fort jag tar en paus på 1-2 dagar från träningen, för att jag vet hur himla lätt 1-2 dagar kan bli 1-2 veckor innan man vet ordet av, och efter dem där 1-2 veckorna kommer man på allt fler o fler ursäkter till att inte träna, och vips är man uppe i en "paus" på 3-4 veckor, och efter det är man helt borta från det. Och jag VILL VERKLIGEN INTE det denna gången!! DÄRFÖR får jag ångest.   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards