Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Lina - 22 juni 2013 14:08

Igår var det midsommarafton och den spenderades i gott sällskap med god mat och dryck. Igår la jag Viktväktarna på hyllan, men idag har jag "plockat ner den igen". *ler*


Det blev ingen träning alls igår, men i förrigår tog jag en powerwalk på en hel mil.    Så lång pw har jag nog aldrig tagit. Det var många år sedan sist iaf. *ler* Klarade det på 1,5 h. Helt ok.   Men jag sträckte nog "rumpmusklerna" och vadmusklerna på pw'en, för att jag har haft ont i skinkorna och vaderna sedan dess. haha    Tog i rätt mycket när jag var ute och gick, för att jag ville verkligen powerwalka ordentligt hela rundan, ville att det skulle kännas att jag tog i. Och det gjorde det ju. Även efteråt mao. *ler smått*

Idag blir det nog varken pw eller joggning med tanke på hur det känns i skinkorna. KANSKE en "halvpowerwalk" för att få rumpmusklerna att slappna av igen sas. *ler* Får se hur det känns ikväll, när vi får barnen i säng osv. Lite magstyrkeövningar tänkte jag få till iaf.



Jag är rädd att det ska bli som många säger att det brukar bli när man bara har 2-3 kg kvar till slutmålet, att man ska stanna upp och nästan inte gå ner någonting alls på flera veckor.   Jag ska ju tyvärr inte väga mig på Viktväktarna på 5 v nu, och jag VILL VERKLIGEN ha nåt mitt mål tills dess. Enligt senaste vägningen på Vv är det ca 2,4 kg. Vilket innebär att för att jag ska nå mitt slutmål på 5 v måste jag gå ner 0,5 kg i veckan. Och det är egentligen absolut inget omöjligt mål. Och sist jag inte vägde mig på 4 v, hade jag gått ner strax över 3 kg på 4 v. Så man kan ju tycka att om jag lyckades gå ner strax över TRE kilo på FYRA veckor, BORDE jag inte ha några problem att gå ner 2,5 kg på FEM veckor. Eller hur? Men som sagt.. Man hör ju många säga att när man bara har 2-3 kg kvar är det som om kroppen stannar av. Låter konstigt egentligen, för att kroppen vet väl inte vad jag har för viktmål? haha    Till min längd hade jag tom. kunnat gå ner några kilon till, jag hade till min längd tom kunnat ha som mål att väga 50-55 kg.  Men mitt mål är 58 kg (57 kg är drömmålvikten), och det är ju en siffra som till min längd är rätt "måttlig" skulle man väl kunna säga, inte extrem på något sätt o vis. Vad jag vill ha sagt med detta är att jag HOPPAS att det är så att eftersom att min målvikt till min längd inte är extrem på något vis, att kroppen inte ska stanna upp nu. Att den kanske hade stannat upp om jag vägde 52 kg till mina 157 cm, och jag ville ner till 50 kg. Är det någon som hänger med hur jag tänker och vad jag pratar om? haha   



Aja, vi får se vad vågen visar om fem veckor helt enkelt. Jag siktar på att gå ner 2,5 kg, men blir helnöjd även om jag "bara" skulle ha gått ner 1,5 kg tills dess

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards