Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Ångest

Av Lina - 25 juni 2013 18:18

Idag känner jag mig trött, mensig och allmänt blä, så jag har bestämt mig för att inte träna något idag. Hade Fredrik varit hemma hade jag förmodligen trotsat mitt mående och tagit en pw så fort vi fått barnen i säng, men han kommer inte hem förens sent ikväll, så det lär inte bli någon pw. Men lite "plankan" tänker jag göra iaf!   



Jag tränar i princip varje dag, ändå får jag faktiskt ÅNGEST de få dagar jag inte tränar. Och med träning menar jag träning så att jag blir SVETTIG. Blir jag inte svettig känns det inte som att jag tränat ordentligt. Framför allt nu när jag är så nära målet, och framför allt de dagar jag ätigt något jag vet inte är så nyttigt, känner jag ångest när jag inte tränar. Som idag har jag ätit en Risifrutti och kycklingvingar med skinn. Inte så hälsosam mat kanske. Visst till frukost åt jag lättfil och All-bran och bara ett halvt glas jucie, och till lunch åt jag skinksallad. Så hälften av mitt matintag har ju faktiskt varit bra. Men det är den andra hälften som gör att jag känner ångest över att jag inte orkar träna idag.    Prata om att det stiget mig till huvudet.. *ler smått* På både gott och ont, antar jag.


Tittar mig i spegeln och känner mig sjukt stolt och nöjd över mig själv (så länge jag ger tusan i att titta mig själv i profil iaf..), och detta får mig sjukt sporrad att fortsätta mot drömmålet. Och dit vill jag ju NU!

"Varför äter du då sådant du sedan får ångest över?" är där säkert många som undrar. Jag får inte ångest över det jag äter, man MÅSTE få unna sig något extra gott då och då även om man försöker och vill gå ner i vikt. Det jag får ångest över är när jag inte tränar något alls när jag unnat mig mycket gott under en hel period sas. Som nu när det varit midsommar har jag unnat mig en hel del gott, och så nu idag också. Och det känner jag ingen ångest över. Så länge jag tränar. Äsch vad jag snurrar till det! Säkert ingen annan än jag själv som hänger med. haha   



Aja.. Jag får tänka att jag ju faktiskt jobbat hela dagen idag vilket innebär en hel del spring i trappor och annan bra vardagsmotion. Och jag ska göra plankan iaf. Så jag behöver väl bara känna halvångest egentligen idag   

 
 
mammajakeline

mammajakeline

27 juni 2013 10:04

Fast ju mer vältränad du blir desto mindre kommer du svettas. Det är pulsen du ska gå efter. Jag tränar ibland yoga och pilates, och då blir man sällan svettig, men pulsen går i 120. Och buffalowings med skinn är inte heller farligt. Jag äter ju lite LCHF light, dvs att jag äter kolhydreter ibland, men väldigt lite, och sedan fett fett fett och proteiner. Gärna kyckling med skinn! :) Om du får sådan ångest kanske du ska tänka om i dietsyfte. Det är heller inte bra att träna varje dag. Tänk på att kroppen måste vila. Och tränar du varje dag, se till att träna olika muskelgrupper. (jag ser inte en rask långpromenad som träning, så det kan du göra de dagarna du inte "tränar".) Satsa kanske på en kvarts morgongympa istället. Typ plankan, hitlershund, benböj. (not to self: lev som du lär... ;) är jätteseg med sådant jag med, men man mår bättre av det och får energi för dagen). Oops. vilken lång kommentar. Men hoppas med både pepp och tips. :) Sluta ha ångest! :D Du är jätteduktig!

http://mammajakeline.blogspot.com

Lina

27 juni 2013 15:25

Tack för bra tips o pepp :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards