Direktlänk till inlägg 21 september 2015

Grönt ljus!!

Av Lina - 21 september 2015 16:25

   


I morse var jag på vårdcentralen och tog om blodproverna som inte var riktigt bra när jag tog dem första gången för två veckor sedan. Var riktigt nervös när jag åkte dit, inte för att jag trodde att jag skulle få några svar där och då, men var ändå nervös för att proverna inte skulle bli bra denna gången i heller, och, jag hatar verkligen att ta blodprover. Inte hjälpte det i heller när jag kommer in och sköterskan som ska ta proverna på mig ser riktigt sur och allvarlig ut. Inte den sortens sköterska man vill möta när man ska ta blodprover.    Och inte heller gjorde det saken bättre när hon inte lyckades få något blod vid första "sticket" utan var, efter att ha "grävt rundor" i armen en stund, fick göra om det, i den andra armen ist. Till slut lyckades hon iaf, och kryssade i rutan "akut svar".


Trodde att jag skulle få kallelsen hemskickad via posten, så jag förväntade inte mig att få veta något förens allra tidigast imorgon. Trodde inte jag skulle få något svar förens på onsd eller torsd. Så när jag kollade e-mailen nu för en stund sedan hade jag verkligen inte förväntat mig att det skulle komma något från Akademikliniken.. Överraskad och VÄLDIGT glad såg jag att det kommit ett mail med "ämnet" Kallelse akademikliniken 29 sept. Öppnade mailet med skakiga händer och läser att jag är välkommen den 29 sept kl.11:00!    Nu är 11:00 inte tiden för operation, utan endast tiden för inskrivning. Exakt när jag blir opererad får jag inte veta förens jag är på plats. Operationen kommer ta ca 2h.


SÅÅÅ glad över att ha fått grönt ljus för operationen!!    Nu gäller det VERKLIGEN att vila så mycket jag bara kan och ladda med massa vitaminer så att jag hinner bli av med förkylningen helt tills dess! Och på Lidingöloppet på lörd ska jag verkligen fokusera på att ta det LUGNT så att jag inte tar ut mig helt och hållet. Så gott det nu går när man ska springa 3 mil vill säga.. hehe    Men jag ska verkligen fokusera på pulsen och km tiden med hjälp av klockan, se till så att jag håller ett tempo på ÖVER 7 min/km, gå när pulsen är alldeles för hög, och gå upp för alla backar. Sedan efter loppet blir det horisontalt läge i soffan så mycket det bara går enda fram till op dagen!


HAPPY HAPPY HAPPY!!

Bilden ovan; bilderna tagna idag, 8 dagar före op. Midjemått över naveln; ca 87 cm

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards