Direktlänk till inlägg 15 september 2015

2 av 4 inte helt bra..

Av Lina - 15 september 2015 19:04

Dem ringde från Akademikliniken idag och meddelade att två av dem fyra blodprover jag lämnade förra veckan visst låg lite över normalt värde så att jag måste ta om dem igen. Detta gjorde mig nervös av två anledningar; dels så hatar jag verkligen att ta blodprover så att ta om ett par som jag redan gjort en gång känns INTE roligt.    Men framför allt så blev jag nervös för att genast blev jag så klart rädd att detta skulle innebära att operationen kan vara i fara.    Hon försökte lugna mig med att dem inte låg så mycket över normalt värde (och att dem andra såg bra ut) och att hon inte trodde att det skulle vara någon fara för operationen, att den inte skulle bli av. "Men det är ett beslut kirurgen kommer ta". Hon sa "jag tror inte du behöver oroa dig, du får ta om blodproverna bara, ta det lugnt o var inte orolig". Jojo, lätt för henne att säga. Jag har sett fram emot operationen, att bli av med allt mitt häng och överskottshud så länge nu, så klart som fasen att jag blir nervös när dem meddelar att två av proverna inte var riktigt bra och måste tas om. Skulle jag få beskedet nu bara två veckor innan planerad operation att den inte blir av.. Det skulle kännas som ett slag rakt i ansiktet och jag hade blivet så ledsen och besviken att det inte går att beskriva i ord.   


Hon hade skickat remissen till "omtagningen" av proverna idag, och jag skulle åka in och ta om dem på månd. Så nu vill jag bara att det ska bli måndag snart så att jag kan få tagit om proverna, och sen vill jag bara få veta om dem blev bättre denna gången. Nu vill jag verkligen få tiden (klockslag) till operationen riktigt snart, för att får jag tiden hemskickad är det samma sak som att operationen blir av.
Snälla håll alla tummar och tår att min operation inte är i fara!

 
 
Ingen bild

Maria

16 september 2015 18:00

Hoppas att det blir bra så att du får göra operationen. Jag har själv gjort den på Akademikliniken och är så glad för det. Det är underbart att kunna gå in i en affär och välja de kläder jag vill ha, inte välja efter vad som passar.
Dessutom är det fantastiskt att kunna springa utan att något hänger och dallrar.
Lycka till med både lopp och operation!

Lina

19 september 2015 15:47

Blodproverna är jag inte så orolig över längre efter att ha pratat med en väninna som är läkare. Just nu är jag mest orolig för förkylningen jag åkt på.. :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards