Alla inlägg den 27 december 2013

Av Lina - 27 december 2013 19:59

Jag hade inte tänkt väga mig förens den 2/1, (valt att inte väga mig den 1/1 för att göra mig själv lite rättvisa iaf. Dagen efter nyårsafton lär ju min kropp innehålla en hel del vätska) för tänkte att det inte är mycket lönt innan dess med tanke på hur mycket festligheter vi ska iväg på nu mellan jul och nyår. Men kunde inte låta bli att ställa mig på vågen ändå redan nu i morse, två dagar efter julafton. Hade kanske inte förväntat mig ett helt kilos plus, men jag hade förväntat mig närmare 1 kg. Typ +0,8 kg eller något. Har ju inte precis ätit eller druckit bra dem sista dagarna, det har framför allt blivet en hel del öl och vin ska erkännas. Och jag har i princip inte tränat något alls öht på snart en vecka pga förkylning och allmän orkeslöshet (och motivationslöshet).



Hade planerat att jag efter nyår pga det förmodade stora plusset på vågen skulle skärpa mig och skriva checklista varje dag i ett par veckor, hade tom. tänkt gå tillbaka till att äta för 26 pro-points som jag gjorde innan jag gick i mål, i åtminstone en vecka. Och givetvis ta upp träningen ordentligt igen.

Döm om min förvåning när vågen i morse faktiskt endast visade +0,5 kg! DET hade jag verkligen INTE förväntat mig! Så det blev en positiv överraskning skulle man kunna säga.   



Nu är det bara att hoppas att vågen är lika snäll mot mig den 2/1..   



Men, att vågen inte visade mer plus än så innebär inte att jag kommer ta det lugnt efter nyår. Nej då! Nu lägger vi i en växel till och KÖR!!!!

Vill, oavsett vad många tycker, gå ner till att väga mellan 54-55 kg. Om inte annat så för att se hur jag trivs med den vikten, om det kan få min mage att bli mindre. Så oavsett så ska jag skärpa mig och skriva checklista varje dag i ett par-tre veckor åtminstone, och sätta igång med träningen på allvar igen. Har saknat träningen riktigt mycket!! Gick en pw på drygt 6 km i förmiddags, och det var SÅÅ skönt!! Har bokat in mig på mitt första "Box & Kick" pass på torsd och ser fram emot att få prova på det riktigt mycket!!



NU KÖR VI!!! 2014 HERE I COME!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards