Alla inlägg den 19 december 2013

Av Lina - 19 december 2013 21:40

Jag har kommit i någon form av "halvsvacka" känner jag. Har mått jättekonstigt dem sista dagarna. Är trött, mår illa och har huvudvärk fram och tillbaka i 1-2 dagar, och dessa dagar har jag, ganska naturligt, ingen ork eller motivation alls till varken träning eller bra kost, sedan mår jag som vanligt 1 dag och är då mao pigg o motiverad, mår dåligt fram och tillbaka igen i 1-2 dagar and so on.. Har även dem sista dagarna varit sjukt gottesugen i princip varje dag. Vet inte om det är som min kropp försöker säga något till mig eller om jag helt enkelt bara är i en svacka.




Nu har jag iaf bestämt mig för att from. nu och fram till 1 januari inte vara så hård mot mig själv och ta det lite lugnare. Blir jag sugen på godis av något slag mitt i veckan kommer jag tillåta mig det. Nu pratar vi inte om en hel skål eller ens en hand full, men 1-2 bitar, även om det bara är tisd. Och jag kommer inte göra det till en ful (o)vana och göra det varje dag, men som sagt inte vara så hård mot mig själv. Sedan när det gäller kosten i övrigt kommer jag sköta kosten så mycket jag känner att jag orkar, så bra jag kan och orkar just nu, helt enkelt.

När det gäller träningen kommer jag fortsätta försöka komma iväg till gymmet åtminstone två gånger i veckan, men i den mån jag känner att jag orkar. Men åtminstone en dag i veckan kommer jag tvinga iväg mig själv på någon form av träning. Har bestämt mig för att CYKLA in till Viktväktarna på lörd, en runda på totalt 3 mil. Och på månd ska jag på mitt livs första core pass. Det är på 30 min, och som uppvärmning har jag sagt att jag skulle jogga 30 min på bandet, och detta ska jag försöka genomföra också.




Ta det lite lugnare och tillåta mig lite mer, men sedan blir det en ordentlig omstart 1 januari 2014. Har ju mycket att träna inför nästa år.   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards