Direktlänk till inlägg 22 december 2013

Lagom till att motivationen börjar återvända...

Av Lina - 22 december 2013 22:27

Min motivation och ork har ju gått upp o ner som en berg och dalbana den senaste 1-1,5 veckan, och nu lagom till att jag börjar känna att den är på väg tillbaka, vad händer då? Jo jag åker på en förkylning!! *suck!!!*    Lagom till jul dessutom..



Ska försöka komma ut på långa promenader så ofta jag kan iaf, och ska försöka att tänka mig för en extra gång när vi firar julen. Jag kommer unna mig massa god mat o dryck under julen, det har jag redan bestämt och är inget beslut jag ångrar. Men jag kommer ändå tänka efter en extra gång så att jag inte VRÄKER i mig.



Idag köpte jag en regn och vind jacka av en tjej på en "köp o sälj sida" på Fb, en riktigt snygg, röd Everest jacka som knappt var använd. Enda problemet var att det var en strl 34! 36 ja, men 34?? Mja? Men tyckte verkligen den såg fin ut, och så tänkte jag att "med tanke på att min vinterjacka i strl 36 är lite för stor så att jag hade kunnat ta en strl mindre när jag köpte den, är det ju inte helt omöjligt att jackan skulle kunna passa". Så svårt med kläder för att dem är så olika i storlek. Att jag kan ha strl 34 i en vinterjacka behöver ju inte betyda att jag kan ha strl 34 i en regn o vind jacka. Så jag tänkte att jag åker in o provar den iaf. Den fanns i Landskrona, så inte så långt att köra om den nu inte skulle passa. Behövde ändå handla lite också, så det hade liksom inte blivet en trip in till Landskrona helt i onödan om den nu inte skulle passa.

DEN PASSADE!! Satt riktigt snyggt också och jag längtar tills jag kan börja använda den!     



Detta var det första idag som fick mig att känna mig riktigt peppad och motiverad igen. Att JAG kan ha en strl 34!!!! Fatta!! 34!!!? Det är ju för f*n en pytte storlek! haha    Vid denna tiden för ett år sedan hade jag strl 46 i jackor!! Och nu har jag alltså en av dem minsta vuxen storlekarna.. Hur f*n gick det till liksom?! haha    Att gå från att vara överviktig på gränsen till fettma, till att vara normalviktig, ha en "idealvikt", gick MYCKET fortare och lättare än jag trodde att det skulle göra när jag började min resa för mindre än ett år sedan. Jag såg framför mig när jag började min viktresa att det skulle ta MINST ett år innan jag skulle komma ner i storlekar som 36/38 som jag alltid drömt om att kunna ha. Det tog knappt ett halvår innan jag kunde ha 38/40, och inte mer än drygt 8 månader innan jag kunde ha 36/38. Och nu drygt 10 månader senare kan jag alltså ha 34/36. Inte i alla kläder givetvis, men i många! Helt otrolig känsla så ni fattar inte!! JAG fattar inte!   Och väldigt motiverande!



En annan sak som fick mig motiverad idag var att idag anmälde jag mig till och betalde till Toughest (www.toughest.se) i Malmö i maj nästa år. Har pratat om det ganska länge nu och det var ett tag sedan jag bestämde mig för att jag SKA delta, men eftersom att jag inte varit anmäld har det inte känts definitivt och verkligt på något sätt. Men NU jäklar är jag anmäld och känner mig taggad till tusen!! Ser fram emot det sjukt mycket!!       Ska bli riktigt roligt! Riktigt sjukt jäkla jobbigt ja, men SJUKT ROLIGT!!!   



Så nu är motivationen definitivt där. Men inte orken. *ler smått* Men så länge motivationen och viljan är där VET jag att så fort alla dessa julhelger är över och så fort jag blivet av med min förkylning, då jä*lar KÖR VI!!!   



Anmälan till Toughest och Vår ruset är gjord, anmälan till halvmaran på 2,1 mil kan man göra först nästa månad. Men 2 av 3 utmaningar anmälda till och betalde.. Wohaa!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards