Direktlänk till inlägg 10 december 2013

1,4 kg vätska..

Av Lina - 10 december 2013 19:11

Jag trodde jag skulle tappa hakan eller något när jag ställde mig på vågen igår morse.. Vågen visade 57,9 kg, vilket i sig är en helt ok siffra till min längd, men det innebar att jag under helgen vi var i Kiel skulle ha gått upp ca 1,7 kg, dvs nästan två kilo!!!    På en helg!!!




Jag hade inte varit speciellt förvånad om vågen visat 1-1,5 kg+ för att det blev en hel del öl, drinkar och annan onyttig dricka hela lördagen, och kosten var väl inte den bästa i heller även om den egentligen inte var mycket värre än hur jag brukar äta om helgerna. Så det var jag fullt förberedd på. Men nästan 2 kg!!! DET hade jag definitivt inte förväntat mig!! För att vi gick trots allt en hel del också hela lördagen, så var inte precis stillasittande.




Jag satte dock hoppet till att det mest var vätska, för att jag kände mig och såg väldigt svullen ut. Även Fredrik tyckte att min mage såg svullen ut, så det var inte bara rena lyckoönskningar från min sida. *ler*

Så jag bestämde mig för att väga mig igen idag. Även om hoppet fanns där, att det mesta skulle vara vätska, såg jag ändå framför mig hur jag skulle behöva ligga i hårdträning som jag ju bestämt mig för, både gällande träning o kost. *ler*




Det stora plusset fick åtminstone mig motiverad till att köra ett riktigt tufft pass på gymmet på kvällen. Så det blev 30 min joggning (4,41 km) och 50 min styrketräning. Mycket nöjd!   




Efter goda råd från ett par vänner i ena viktgruppen jag hänger i på Fb skulle jag egentligen avvakta med att väga mig åtminstone tills imorgon onsdag. Men dem som känner mig vid detta laget, hade nog kunnat räkna ut att jag inte skulle kunna låta bli att väga mig igen redan idag..    Och, det är inget jag ångrar! Idag var jag och vågen MYCKET bättre vänner! Idag visade vågen 56,5 kg! 1,4 kg mindre än igår mao.. Inte så konstigt att jag kände mig och såg svullen ut mao.. Idag har jag inte känt mig alls lika svullen naturligt nog.   




Innan vi åkte till Kiel vägde jag ca 56,3 kg, så helt plötsligt blev det inte mycket plus alls att prata om. Trots mycket öl etc under helgen.    Men, jag tänker ändå bättra på kosten på vardagarna, för att jag har väl inte varit SÅ noga med att äta bra/rätt den sista tiden. Inga jättestora portioner iofs, men lite större portioner än jag gjort tidigare. Visst, det har ju inte visat sig på vågen, har stått ganska stadigt på mellan 56-57 kg. Men känns ändå bra att lägga i en ny växel och skärpa till mig lite mer med kosten. Och träningen kommer jag fortsätta som innan, men lite tuffare pass när jag är på gymmet.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards