Direktlänk till inlägg 2 november 2015

Imorgon gäller det, slut på ångesten!

Av Lina - 2 november 2015 11:47

Ni anar inte hur SKÖNT det ska bli att få operationen gjord imorgon! Jag har nog aldrig mått så dåligt som jag gjort sedan operationen blev framskjuten för 5 veckor sedan. Jag har inte riktigt förstått det tidigare, att det är mycket det jag haft problem med, men jag har haft väldigt mycket ångest enda sedan den blev framskjuten. Ångesten har yttrat sig både i sjukdom och i sjukdomskänslor. Jag hade laddat så väldigt mycket psykiskt inför operationen för fem veckor sedan, så när det då blev ett så snörpligt "slut" på operationsdagen var det som att all energi sögs ur mig, jag blev totalt urladdad. Jag ville bara krypa ner under täcket och stanna där till det nya operationsdatumet. Men det kunde jag ju inte. Livet var tvunget att fortsätta. Jag har ju både familj och jobb som fortsätter som vanligt oavsett hur jag mår. Att operationen betyder så mycket för mig har jag nog inte riktigt förstått förens den inte blev av som planerat. Det var som att livet stannade upp. Jag har med detta insett att om jag fortsätter må så här även efter operationen måste jag söka hjälp.



Jag vet inte riktigt vad jag är mest nervös inför imorgon. Att något nytt oförutsett dyker upp så att operationen av någon anledning inte blir av imorgon i heller, eller inför själva operationen. Eller jo, det vet jag. Jag är mer nervös för att något oförutsett ska hända så att operationen blir framskjuten igen så att jag tvingas fortsätta leva med dessa ångestkänslor i några veckor till. Blir det så måste jag verkligen söka hjälp, direkt. Jag vet att jag har mycket att jobba på med mig själv. Operationen är en bit på vägen. Jag börjar med att bli av med det jag vantrivs med och inte mår bra av rent fysiskt; min hängande buk som får mig att må så dåligt och som jag stör mig på så mycket. Märker jag att jag fortfarande klankar ner på mig själv och får mig själv att må dåligt även efter op, vet jag att jag måste ta hjälp även med den psykiska biten. Jag hoppas att operationen ska hjälpa mig så pass mycket att jag inte ska behöva ta hjälp av en psykolog, men jag är samtidigt öppen för att ta emot hjälp av en psykolog om det skulle behövas även efter att jag blivet av med det jag mår dåligt av fysiskt.



Jag längtar efter morgondagen, tills operationen är över, så att jag kan börja slappna av igen och börja ladda batterierna på nytt, återfå min energi. Jag saknar glöden jag hade i ögonen i somras. Jag saknar att känna mig stark. Känna mig stark lär jag väl dock ej känna mig förens minst 2 v efter operationen.. haha   



Imorgon ska jag äntligen bli av med all extrahud och jag ser fram emot det så mycket att jag har känslor och tankar så det räcker o blir över. Imorgon är en stor dag. Imorgon ska det bli en bra och lyckad dag!

Klockan 13:00 blir jag inskriven, uppdatering kommer så fort jag orkar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards