Alla inlägg den 19 november 2015

Av Lina - 19 november 2015 14:30

Jag kan inte förstå att tiden går så fort. Att det redan har gått drygt 2,5 v sen operationen. Imorgon är det fredag sen efter helgen går jag in på min sista sjukskrivnings vecka.


Hoppas bara jag klarar av att börja jobba som planerat den 3 dec. Har visserligen i princip bara ont en stund på morgonen innan jag rört på mig en stund, men jag behöver inte gå några längre distanser för att jag ska bli trött o öm över magmusklerna. Men ska försöka ta en promenad varje dag nästa vecka. Börja med en kort runda på bara 200-300 m som jag sedan ökar successivt. Så får jag se hur det känns i slutet av veckan. Är ju sjukskriven månd-onsd veckan därpå också o börjar jobba först på torsdagen. Och jag börjar lätt; jobba två dagar sen ledig två. :-)
Ska ta promenaden på morgonen/förmiddagen och sedan vila resten av dagen. På så sätt får jag både tränat upp magmuskler och kondition och vila mycket innan jag sedan börjar jobba igen.


Jag är i alla fall oerhört glad över att jag valde att göra denna operationen och ångrar inte en sekund! Är redan SÅ nöjd över resultatet! Redan efter en vecka såg man en stor skillnad även om jag var väldigt svullen. Efter två veckor ser man nu ännu större skillnad! Känner fortfarande mig svullen men magen har blivet mycket plattare o finare och SER inte svullen ut. Den är svullen, det känns, men det syns knappt. Efter bara två veckor! :-D


Kroppen är verkligen fantastisk och jag är oerhört glad och stolt över den! Magen kom igång (nr. 2) bara två dagar efter operationen, redan efter knappt en vecka var jag mycket rörligare än jag trott att jag skulle vara efter en så stor operation, och idag kom mensen igång som en klocka i tid! Kroppen är verkligen fantastisk och för första gången någonsin kan jag säga att jag verkligen gillar min mage! Och så fort svullnaden släppt helt och jag har börjat träna igen vågar jag nog redan nu säga att jag kommer ÄLSKA min nya mage! Underbar känsla! :-D <3

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards