Alla inlägg den 4 november 2015

Av Lina - 4 november 2015 20:22

Fem veckor efter den från början planerade operationsdagen var det igår äntligen dags! Och denna gången kom inget i vägen även om det kändes som att det var bra nära med tanke på hur jag mått dem sista veckorna.


Blev inskriven kl.13:00 Fick eget rum, pratade med narkosläkaren och fick "ok stämpel". *ler* Fick sedan smärtstillande av en trevlig men lätt uppstressad Ssk. ?


Minns inte exakt vad klockan var när jag fick träffa kirurgen (men det var runt 14 tiden) som målade "fina sträck" på min mage och kände på mina magmuskler. Precis som på konsultationen kom han fram till att dem var delade men inte så mkt. Han sa inte att han skulle sy ihop dem, men jag fick känslan av att han skulle göra det, så hoppades o höll tummarna. Det är dem delade magmusklerna som skapar det inte så vackra "magputet" nämligen..



Kl.14:30 kom jag in i operationssalen och 16:30 var jag ute igen.


Kände mig omtöcknad och hade ont, men mådde annars bra efter omständigheterna. Fick smärtstillande och vatten o saft. Hade mer ont mitt på magen än vid snittet. Fick lite senare förklaringen på det; han hade sytt igen mina magmuskler!! Wohoo!!! ??


Såg på tv o halvsov om vart annat tills klockan var runt 22:00 då jag kände mig "sova för natten trött". ? Sov bra större delen av natten men vaknade ett par gånger.


Första toalettbesöket var föresten sjukt jobbigt. Blev både yr o illamående. Men fick medicin mot yrsel o illamående insprutat i kanylen medan jag satt på toaletten som hjälpte väldigt snabbt, så det kändes lite bättre när jag skulle gå tillbaka till sängen. Andra o tredje gången jag skulle på toaletten gick det mycket bättre.


Vaknade vid 06:00 idag o kunde sen inte somna om. Fick frukost kl.07:30 o vad GOTT det var!!! Hade ju inte ätit något sen 06:30 igår.


Efter att jag ätit frukosten kom kirurgen o en ssk och kände på min mage och tittade lite snabbt på snittet och min nya navel. Allt kändes o såg bra ut och kirurgen sa att dem kunde ta bort dränagen innan jag skulle åka hem. Vilken lättnad!! Två av mina vänner som gjort denna op fick åka hem med dränagen och fick sedan åka in igen nån dag senare för att först då bli av med dem. Lät INTE roligt... Men det slapp jag alltså ?


Fick lite mer kaffe och sedan runt en halvtimme efter att Fredrik skulle komma o hämta mig kom ssk'an igen och tog bort dränagen och då kunde jag själv även se resultatet lite bättre. Sååååå fint!! ???? Magen är svullen nu (tydligen? ?), och är ändå sååå fin!! Är sjukt spänd på att få se slutresultatet. ?


Fredrik kom o hämtade mig strax innan 10:00 o sen jag kom hem har jag mest legat i soffan. Det gör inte ont när jag är uppe o går, men det är sjukt jobbigt eftersom att jag dem tre första dagarna måste gå i 90 gr vinkel.. Det gör ont när jag tar mig i o ur soffan, men när jag väl kommit i/ur är det inga problem. Men hosta, nysa och skratta är INTE roligt!! Det gör ONT!


Hoppas på lite mindre smärta imorgon. Imorgon när Fredrik kommit hem från jobb ska jag ta av gördeln för första gången, och ta första duschen. Ska bli riktigt spännande att se hur magen ser ut när jag står upp. Jag har ont, men ångrar ännu så länge inte en sekund! Är SÅ nöjd o älskar redan min nya mage!


Bilden; före och efter op, liggandes

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards