Direktlänk till inlägg 24 april 2015

8 dagar kvar till Toughest

Av Lina - 24 april 2015 12:50

Nu är det endast 8 dagar kvar till Toughest. Precis som förra året ser jag fram emot det med skräckblandad förtjusning. Och efter att ha kikat på årets hinder så.. Ja.. Det kommer bli tufft. Men sjukt roligt!!!   


Nu hoppas jag bara att vi håller oss friska. Vi har någon konstig "kräksjuka" här hemma nu. För ett par veckor sedan kräkte Milo en gång. En riktig sådan där kaskadspya.    Efter det mådde han som vanligt och åt som vanligt. En vecka senare var det dags igen; Milo igen, samma sak igen; kräkte ordentligt en gång och sedan inget mer och mådde som vanligt.. Knappt en vecka efter Milos senaste mystiska kräksjuka ringer dem från dagis igår, när jag precis kommit in till Lund, dvs en halvtimme efter att jag lämnat dem på dagis, båda två till synes pigga och friska, och säger att jag kan vända tillbaka igen för att nu var det Miras tur att kräka.. Och det var samma sak med henne; kräkte en gång igår, och har mått som vanligt och ätit som vanligt efter det. Jättekonstigt! Så nu håller jag bara alla tummar och tår att det inte blir samma sak med Mira, att hon är frisk i en vecka och sedan kräker igen. Det skulle nämligen isf innebära att hon skulle kräka igen lagom till att det är dags för Toughest.. Och kan inte tänka mig att svärmor (eller någon annan) känner för att passa barnen om någon av dem precis har kräkt.. *ler smått* Och så klart så hoppas jag VERKLIGEN att vi får hålla oss friska! För att har vi tur lyckas vi övertala någon att passa barnen även OM någon av dem har kräkt, men skulle någon av oss själva kräka.. Ja då kan vi ju inte delta.. Att springa Toughest sjuka eller halvsjuka.. Ingen bra idé.   


Jag är alltid nojjig över att jag ska bli sjuk precis lagom tills jag ska springa ett lopp jag anmält mig till, inte bara för att det blir pengar rakt ut i sjön (har man tur kan man dock få tillbaka delar av startavgiften), utan för att jag ser ju fram emot varenda lopp supermycket, så att då behöva avstå från ett pga sjukdom.. INTE så roligt.    Då kan ni tänka er hur nojjig jag är NU, när vi faktiskt HAR någon mystisk kräksjuka i familjen.. Bytte iaf båda barnens sängkläder igår och ska byta våra idag. Snälla sjukdomar; håll er borta nu!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards