Alla inlägg den 1 april 2015

Av Lina - 1 april 2015 17:54

Jag har haft ett ganska stort häng över buken enda sedan efter förlossningen med Milo, dvs i 6 år nu. Har haft stora komplex o faktiskt mått ganska dåligt över det lika länge. :-(


Efter första graviditeten var hänget dock inte fullt lika stort som det är nu. Men efter andra graviditeten blev det lite större, och inte blev det bättre efter viktminskningen..


Har varit på väg att ta reda på om man skulle kunna få en bukoperation betald av landstinget många gånger, men så har jag hela tiden fått höra att "det kommer du aldrig få, du har alldeles för lite häng". Så därför har jag tänkt att "jaja dem har säkerligen rätt så det är väl inte ens lönt att försöka". Och sedan har jag inte vetat hur man skulle gå till väga i heller.


Så har försökt acceptera hänget o har försökt träna bort det. Utan resultat. Har kunnat acceptera det i perioder, men jag har ändå mått ganska dåligt av att se det.


Men så för ett par dagar sedan gjorde en kollega till mig just en sådan op, betald av landstinget. Och hon hade ungefär lika mycket häng som jag har. Och idag fick jag reda på att en tjej jag "känner" via en vikt o träningsgrupp på Fb har också fått en sådan op godkänd o betald o hon hade heller inte mer häng än jag har.. Så då fick jag så klart upp förhoppningarna att det skulle kunna gå vägen att även jag skulle kunna få en sådan op betald.


Så jag frågade min kollega hur hon gjort och igår skickade jag iväg en sk. "egenremiss" till Akademikliniken Öresund i Malmö. Så nu väntar jag med blandad spänning o nervositet på svar från dem.


Håll tummar o tår, uppdatering kommer

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards