Direktlänk till inlägg 19 april 2015

Österlen ekotrail 2015

Av Lina - 19 april 2015 19:12

      

ÖSTERLEN EKOTRAIL 2015


Igår sprang vi vårt andra trail lopp. Denna gång i vackra Österlen, på Christinehovs slottspark. Man kunde välja mellan att springa 12 km+ och 21 km+. Jag kan säga att jag är glad att vi valde 12 km, för att hade vi valt 21 hade jag nog tusan inte kunnat röra på mig idag.. haha   



Kom dit ca 1,5h innan start för att hämta ut nummerlappar och hinna värma upp lite. Träffade lite trevligt folk från Lonesome runners gruppen, vilket är lika trevligt varje gång. Alltid kul att träffa dem man annars bara pratar med bakom en skärm.

Hämtade ut våra nummerlappar, pratade lite med några av Lonesomes, gick runt och tittade på området, värmde upp och sedan 11:30 var det dags. 500 taggade löpare utanför Christinehovs slott, ni kan säkert se det framför er, känna stämningen. Älskar det!



Dem första kilometrarna kunde man inte springa så fort pga alla löparna. Visst kunde man springa runt för att komma förbi den stora klungan, men både jag och Fredrik hade samma inställning; ta det lugnt i början, man lär bli trött tids nog ändå.. Dem första 3-4 km, kanske tom. 4-5, var det väldigt lätt terräng och jag han tänka att "är det inte mer terrräng än så här?!" och kände nästan mig lite besviken. Och naturen som skulle vara SÅ vacker? Visst, vacker absolut, men inte vackrare än någon annan skog.




Men, efter några km kom den första backen, och den var inte liten vill jag lova! (se bild ovan) Där var några galningar (  ) som sprang upp för den, men jag (och Fredrik) försökte inte ens. Visst, vi hade knappt kunnat även om vi velat för att vi hade ett antal löpare framför oss som gick uppför. *ler* Men även om vi inte haft det hade vi nog inte ens försökt springa uppför ändå.. Och sedan kan vi snacka terräng! Prata om att jag fick äta upp mina tidigare ord..
Även dem från Lonesomes som är lite mer vana vid terränglöpning än vi är tyckte att det var en tuff och teknisk terräng. Den var riktigt tuff och man fick gå rätt mycket bitvis, och dem sista 3-4 km sprang jag på ren jä*la vilja. Ont överallt och så trött i kroppen att jag mådde illa. I huvudet kände jag fortfarande mig pigg tack vare den, så fort vi kom till den riktiga terrängen, OTROLIGT vackra naturen. Men i övrigt var jag helt slut!


Kom i mål på 1:39:24 och otroligt nöjd över min prestation! Jag fortsatte springa trots att varenda kroppsdel skrek av trötthet och var öm överallt. Det var inte långa sträckor jag gick.
Att jag tog ut mig ordentligt igår har jag verkligen känt av idag! Om man säger som så; "note to self; nästa år ska jag ta semester på söndagen också!" Öm i höfter och ben, och otroligt trött! Nu ikväll även illamående.


Rätt sjukt egentligen, att trots att man var så trött att man mådde illa när man kom i mål kände jag att jag LÄTT kunnat springa längre om jag inte haft så ont och varit så trött.. Bara för att det var så himla vackert och trots sin tuffhetsgrad; ROLIGT! Är fortfarande tveksam till om jag ska ta 21 km nästa år, men att vi ska springa loppet nästa år också är där inga diskussioner om, det ska vi helt klart! Och trots att jag idag har känt mig helt slutkörd o illamående pga gårdagen, känner jag att det LÄTT är värt det och längtar redan efter nästa traillopp! Traillopp är helt klart favoriten just nu!  Nästa traillopp är inte förens i september (som det ser ut i nuläget), och det ser jag fram emot med skräckblandad förtjusing.. Jag fick så här ont och var så här trött efter 13,5 km, hur kommer det då kännas efter 30?!? Jag hoppas och tror dock att Lidingöloppet inte har fullt lika tuff och teknisk terräng som detta var.. *ler*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards