Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Lina - 6 augusti 2013 13:45

Måste ju börja med att säga att jag är väldigt stolt över mig själv. Innan semestern sa jag att så fort semestern är över, första måndagen efter semestern, skulle jag skaffa gymkort. För några år sedan hade jag säkert dragit ut på det, om jag överhuvud taget hade kommit på tanken.


Denna gången sa jag att första måndagen efter semestern skulle jag skaffa gymkort, och gjorde det också!    Igår så fort jag kom hem från jobb, ringde jag till Korpen i Landskrona, och fick en tid till en personlig tränare/instruktör redan dagen efter. Dvs. idag.   



Jag fick börja med 10 minuters uppvärmning på ett motionsband, där jag själv fick välja om jag ville promenera i rask takt eller jogga/springa. Bara jag fick upp pulsen. Jag promenerade i 1 min, joggade resterande 9 min. Sedan fick jag fylla i en lapp med vad mitt mål med träningen är och hur många gånger i veckan jag tänkt träna. Mitt huvudsakliga mål är att få plattare mage och att helt enkelt bygga muskler så jag blir av med den lösa huden. Sedan är det ju aldrig fel när man jobbar inom vården, att stärka rygg och axlar. Och mina planer är att träna åtminstone 2 dagar i veckan, men helst 3-4 dagar. Det känns rätt lagom. Ska ju ha tid till familjen också. *ler*

Fick 10 maskiner som jag ska träna på och göra 12 repetitioner vid varje. Det kändes väldigt bra efter träningen och det känns som att jag kommer trivas med detta.       Ser redan fram emot fredag, då jag ska dit igen för att få göra en kroppsmätning (hur mycket som är fett och hur mycket som är muskler på min kropp idag. Denna mätning kommer jag få göra ca en gång i månaden sedan, om jag vill) samt få en repetition av maskinerna. Sedan är jag igång på egen hand efter det, och känner mig riktigt peppad!            

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards