Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Träning är roligt!

Av Lina - 22 september 2013 17:04

Jag har alltid tyckt att träning i form av typ Friskis & Svettis är roligt, dvs typ gymnastik i grupp. Men styrketräning på gym har aldrig varit något för mig, och trodde heller aldrig att det någonsin skulle kunna bli något för mig. Men efter att ha gått ner 16 kg i vikt kände jag att det var just styrketräning jag BEHÖVDE.


Och, sedan jag började med det för runt 1,5 månad sedan tycker jag faktiskt om det riktigt mycket!    ROLIGT är kanske att ta i, eller, det är inte rätt ordval rättare sagt. Men det är väldigt skönt och jag tycker verkligen om det! Och känslan man får efteråt är riktigt härlig!   



Förra veckan fick jag tillfälle att träna både sönd, tisd och torsd och det kändes riktigt bra. Skulle vilja träna 3-4 ggr/v men det får jag inte riktigt till i min vardag. Måste ju ha tid till familjen också.    Visserligen åker jag inte iväg till gymmet förens vid 18:30, dvs en timme innan barnen ska i säng, men det innebär ju att Fredrik de dagarna jag är iväg o tränar får lägga båda barnen själv. (jag brukar dock byta om på och borsta tänderna på barnen innan så Fredrik inte behöver ta HELA läggningsarbetet själv) Och så är jag inte hemma igen förens runt 20:30, sedan går vi (på vardagarna) och lägger oss vid 21:30/22:00. Så därför blir det tyvärr bara 2 ggr/v.



När jag inte tränar på gymmet försöker jag komma ut och jogga, försöker komma ut 3-4ggr/v. Och det är också något jag tycker om riktigt mycket.    Detta gör jag dock inte förens jag lagt Mira (jag brukar lägga Mira och Fredrik Milo), dvs inte förens runt 19:30/19:40 om kvällarna. Klarar ännu så länge att jogga ca 4,6 km utan paus.    Mitt första mål är att klara jogga min "andra runda" som är på ca 7 km, utan att pausa. (har dock inte försökt jogga den rundan öht ännu då jag vill ta den när det är ljust ute, vilket det ju inte är vid 19:30 nu längre) Och så fort jag klarar av det är mitt mål att klara av att springa rundan på 4,6 km. (och därefter att kunna springa rundan på 7 km) Känns bra att ha mål att sikta efter att nå.   



Ett annat mål är att klara av att stå i/göra plankan i fem min. Klarar 2,5 min ännu så länge.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards