Alla inlägg den 1 september 2013

Av Lina - 1 september 2013 19:17

Jag har aldrig fått så många komplimanger i hela mitt liv, som jag fått nu sedan jag blivet av med min övervikt.    Och jag suger åt mig av varenda en, och för varje komplimang jag får blir jag mer och mer taggad och motiverad att fortsätta i denna stilen.   



Igår blev det nog lite rekord i kommentarer och komplimanger..    Var på svärmors 65 års fest och fick höra från folk jag inte träffat på länge än den ena än den andra komplimangen. Fick höra hur DUKTIG jag varit, att det bara är halva jag kvar, vad smal och fin jag blivet, att "nu får du inte gå ner mer", och att det skiner om mig. Till slut var jag så överväldigad av alla komplimanger att jag inte visste vad jag skulle säga. *ler*      



Den sistnämnda kommentaren/komplimangen, att det lyser om mig känner faktiskt jag själv också. Jag känner mig mycket piggare, gladare, friskare och med bättre självförtroende. Jag tycker själv att det "lyser ur ögonen på mig", och att det syns på min hållning att jag mår bättre, känner mig finare. Och att då få höra detta från någon jag inte träffat på länge dessutom känns jättebra, känns som en bekräftelse.   



Alla komplimanger och att jag tycker om det jag ser i spegeln (inte allt, men det är en annan sak) får mig motiverad till att inte falla tillbaka i gamla spår igen. Att jag faktiskt unnar mig lite på helgerna hjälper faktiskt också till. Har man inga dagar då man unnar sig gott tröttnar man fortare, tappar motivationen fortare. Så är det för mig iaf

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards