Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Lina - 27 februari 2015 10:06

Jag har fredagar som vägdag. Var i valet o kvalet om jag skulle ställa mig på vågen idag eftersom att jag visste att jag skulle få plus. Har inte tränat på en hel vecka (förutom igår då jag körde 40 min styrka på gymmet), och jag har medvetet ätit mer än jag borde/behöver denna veckan för att jag ska springa mitt första terränglopp på lörd (imorgon) och behöver all energi från mat jag kan få. Särskilt som att jag inte kunnat träna, så måste ju få energi från annat håll ist då. Har inte ätit jättemycket mer iofs, men dock. Och i onsdags när jag fyllde år unnade jag mig en hel del onyttigt, och igårkväll drack jag ett glas vitt.   



Så ja, jag hade förväntat mig åtminstone 0,5 kg plus idag. Så jag var som sagt i valet och kvalet om jag skulle ställa mig på vågen eller inte. Även om man är medveten om att det kommer bli plus, så är det aldrig roligt att se ett plus på vågen om man har som mål att gå ner i vikt. Men så tänkte jag att det har faktiskt hänt förut att det blivet minus på vågen trots slarv med både kost och träning, så jag KAN bli överraskad (även om jag verkligen inte förväntade mig det), och så tänkte jag att om jag ska veta hur mycket jag måste skärpa till mig nästa vecka måste jag ju veta vart jag står nu. Sagt och gjort, upp på vågen. Även om det blev plus precis som väntat, blev jag ändå positivt överraskad. Trots mycket slarv med både kost och träning blev det faktiskt inte mer än +0,3 kg. Hade ju som sagt förväntat mig åtminstone +0,5 kg. 0,3 kg kan jag bli av med på 1 dag bara jag sköter kosten. Och, imorgon är det dags för loppet jag förberett för denna veckan, och efter detta lopp är inte nästa lopp förens om nästan 1,5 månad, så from. måndag börjar jag räkna kalorier igen (har inte räknat denna veckan), och känns det bra i luftrören att springa imorgon ser jag inga hinder att träna på som vanligt igen nästa vecka med både styrketräning, löpning och box & kick.



NU KÖR VI!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards