Direktlänk till inlägg 8 augusti 2015

Mindre än 50 dagar kvar

Av Lina - 8 augusti 2015 16:47

Med mindre än 50 dagar kvar till Lidingöloppet är jag minst sagt nervös för hur det ska gå. Är nästan mer nervös inför Lidingöloppet än inför operationen.. Antar att det är för att på Lidingöloppet behöver jag prestera. Behöver inte prestera superbra, men dock. Ska klara av att springa 3 mil, mina ben och höfter ska hålla för 3 mil monotona rörelser. Har ju dessutom en "reptid" att jaga för att ens FÅ springa hela loppet. Har visserligen över 2h på mig att komma 16 km, och det är inga större problem egentligen, det vet jag ju om. Men det är ändå lite av ett stressmoment att veta att repet dras efter en viss tid. Att jag dem två sista dagarna har haft ont i fötterna och att jag haft ont i höger lår från och till sedan i onsdags, gör ju inte en mindre nervös inför loppet precis. Hade planerat 10 km löpning efter jobb idag, men efter ynka 3 km kände jag att jag varken orkade eller ville, hade motivation kvar, till att springa längre. Solen gassade och det var srekhett ute, och mitt lår gjorde ont. Och så ska jag springa 3 MIL om mindre än 50 dagar.. Nervös och orolig är bara förnamnet! Hade jag inte haft ont i låret hade nog pannbenet tagit mig åtminstone 2-3 km till trots stekande sol, men med stekande sol OCH ont i låret höll mitt pannben inte för längre än 3 km idag. Jag hoppas verkligen verkligen att jag inte ska ha några krämpor när det är dags för LL, och jag hoppas verkligen att solen är lite mildare. Den får gärna skina, men runt 18-20 gr är precis lagom. Varmare än så och det blir genast jobbigare lite fortare. Usch vad jag känner mig negativ idag! Inte alls laddad inför LL.   Tur att jag har mer än en månad på mig att bli av med mina krämpor och att "tagga till". *ler*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards