Alla inlägg den 29 december 2015

Av Lina - 29 december 2015 12:01

Idag är det 8 veckor sen jag gjorde min #bukplastik. Det är helt galet vad tiden går fort!! Idag är mao. också första dagen utan gördeln. Har ju sovit utan gördeln i fyra veckor redan, men idag är första dagen HELT utan gördeln, dvs även dagtid. Ännu så länge känns det väldigt konstigt och nästan lite tomt, men samtidigt SÅ skönt!!



Imorgon när jag ska köra till jobb ska jag prova använda vanliga byxor, dvs inga mjukisbyxor eller leggings, för första gången sen operationen. Bara det lär kännas konstigt.. hehe    Jag kommer dock fortsätta använda gördeln ett par veckor till när jag jobbar och när jag tränar. Behövs förmodligen inte egentligen men tycker det känns tryggast och bäst på något vis iom. att jag fortfarande blir öm över magmusklerna vid för mycket ansträngning.



Var ute och sprang min första 5 km runda sen op i förrigår, och även om jag sprang för mig väldigt långsamt (snitthastighet på runt 7,50 min/km ist för som innan op runt 6,20 min/km), så är jag fortfarande lite öm över magmusklerna. Hade tänkt "fira" att jag slipper gördeln idag med en kort löprunda, samt sedan springa en kort runt runda på årets sista dag. Men eftersom att jag fortfarande är lite småöm sen löpturen i söndags, så väljer jag att spara mig tlls på torsd och ta en lugn och skön "5:a" på årets sista dag ist.



Direkt efter nyår tänkte jag ta mig till gymmet igen och träna lite styrka på maskinerna så jag kan börja bygga upp musklerna igen. Ska boka tid med en pt som får visa mig vilka maskiner jag ska använda om jag inte vill träna magen utan fokusera på ben och armar. Magträning vågar jag inte börja med förens jag varit på 3 månaders kontrollen. Bättre att börja långsamt och försiktigt för ett långsiktigt och bra resultat efter operationen

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards