Direktlänk till inlägg 21 december 2015

En vecka kvar

Av Lina - 21 december 2015 22:33

Imorgon är det 7 veckor sen operationen, vilket innebär att det bara är en vecka kvar med gördeln! Och gudars vad skönt det ska bli att slippa den! :-p Jag har visserligen lärt mig att bli rätt bra vän med den för det mesta, och den ger absolut en känsla av trygghet o stabilitet. Men det ska ändå bli skönt att slippa den och börja kunna andas lite mer naturligt, att börja använda magmusklerna lite mer ordentligt sas.



Även om den ger en känsla av trygghet så känns det mycket skönare och friare när jag inte har den på mig. Jag kommer dock använda den när jag jobbar ett par veckor till. Men jag kommer inte sätta på den förens jag är på jobb och den kommer åka av så fort arbetspasset är slut. :-p


I fredags tog jag mitt första löppass sen operationen. Första passet på 6,5 v mao. Jag trodde att det skulle vara jättejobbigt, men det var faktiskt mycket lättare OCH skönare än jag trodde det skulle vara. Men visst, nu sprang jag i grupp och hade någon att prata med under hela passet, detta gör att det är lättare och roligare att köra på på ett helt annat sätt än man (jag) klarar av att göra när jag är ute o springer ensam. Det blev en runda på 4 km för min del (dem andra sprang runt 1mil). Rent orkesmässigt kände jag att jag hade kunnat följa med ett par-tre km till, men eftersom att det trots allt bara var 1,5 månad sen operationen ville jag inte ta ut mig för mycket. "Better be safe than sorry" helt enkelt.



Det kändes iaf riktigt bra, och jag fick inte ont öht, varken under tiden eller efteråt. Där emot fick jag rejält med gaser i magen o mådde lite illa pga det lite senare på kvällen. Min mage har ju inte rört på sig så mycket på det sättet på över en månad. Nu blir det att ta det lugnt och inte ge mig ut o springa igen förens efter nyår. Både för att jag känner att jag vill ta det försiktigt nu i början och för att jag helt enkelt inte har så mycket tid över till träning nu så här mellan jul o nyår. Men mest är det för att jag vill börja lugnt o försiktigt. Hade jag velat hade jag utan större problem kunnat få till åtminstone ett pass i veckan nu dem här två julveckorna.


Löppasset gav iaf helt klart mersmak! Både för att börja springa igen och för att börja sätta igång med träning öht. Längtar sååå till att börja träna ordentligt och börja bygga lite muskler igen. När jag tränar har jag även lättare att hålla motivationen för bra kosthållning uppe också. Bra kost och träning går väldigt mycket hand i hand för mig. När jag inte tränar har jag inte riktigt ork eller motivation till att hålla en bra kosthållning. Och jag mår MYCKET bättre när jag både tränar o äter bra. Så att sätta igång med träningen igen är högst välkommet. Snart. SNART!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards