Direktlänk till inlägg 15 december 2015

Känns bra nu

Av Lina - 15 december 2015 22:00

Har jobbat i drygt två veckor nu och det går bättre för varje dag. Det var dem 3-4 första arbetsdagarna som var jobbigast, då var jag lite i valet o kvalet om jag skulle ringa Akademikliniken och be dem sjukskriva mig en vecka till. Nu i efterhand inser jag att det var ett bra beslut att avvakta och att uthärda.



Tror inte en veckas sjukskrivning till hade gjort varken till eller ifrån. Dem 3-4 första dagarna hade nog varit jobbiga oavsett om jag varit hemma en vecka till eller inte. Efter dem 3-4 första dagarna har det bara blivet lättare o lättare o jag har blivet piggare o haft mindre ont för varje dag som gått. Nu dem 2-3 sista dagarna har jag nästan inte haft ont öht. Lite småöm till o från men det är allt. Inget jag lidet av eller brytt mig så mycket om.


Har så smått börjat lyfta tungt igen nu, bar snart 4 åriga dottern ett par gånger igår, och visst, det kändes att musklerna inte är vad dem varit, men jag fick inte ont av det.


Är bra sugen på att så smått sätta igång med lätt träning redan nu iom att det känns så bra, men tar det säkra före det osäkra och väntar ett par veckor till. Med ett undantag dock.. Ska in till Lund på fred o promenera/småjogga tillsammans med några från löpklubben jag är med i (Lonesome runners) för att samla in pengar till Musikhjälpen. Rundan dem lagt upp är 10 km o går genom, om jag inte minns helt fel, hela 19 torg i Lund. Jag kommer dock troligtvis inte hänga med på hela rundan och jag kommer hålla mig längst bak, dvs springa långsamt, och ska försöka hänga med i en 3-4 km åtminstone. Men efter detta ska jag ta det lugnt med träningen till efter nyår. Även om detta "event" förmodligen kommer ge mersmak.... :-p


PS. Bilderna; ärret läker riktigt fint o bra. Denna bild togs för ca 1 v sen. Den andra bilden tog jag idag. 6 v sen op och trots att bilden togs ganska sent på kvällen o min mens är på väg, är den svullen men PLATT o fin! :-D Är så sjukt jäkla nöjd!! <3 DS.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards