Direktlänk till inlägg 28 maj 2015

Ibland undrar jag...

Av Lina - 28 maj 2015 15:41

... om jag drömmer. Jag vet att jag är rätt mycket fokuserad på mitt utseende, hur jag ser ut, men det finns faktiskt en anledning. En anledning att vara stolt, en anledning att vara nöjd. Över mig själv. För första gången i mitt vuxna liv.


För bara några år sedan kände jag mig, och var säkert i många andras ögon också, en väldigt alldaglig, blyg, osäker, vanlig och småtjock/tjock tjej som inte gjorde så mycket väsen för sig. Och det är absolut inget fel på "vanliga, alldagliga och lite småblyga personer". Och det är heller inget fel på personer med några extra kilon på kroppen. Men det var inte den personen jag ville vara, det var inte den personen jag drömde om att vara. Jag var en "go o glad" tjej, men jag var inte den jag ville vara. Men med mitt dåliga självförtroende vågade jag aldrig tro eller hoppas att jag någonsin skulle kunna bli den personen jag är idag, den personen jag ville vara.



Därför kan jag ibland fortfarande inte, trots att jag varit viktstabil i snart två år nu, tro att det är JAG som lyckats uppnå denna förvandling. Numera känner jag inte mig alls lika alldaglig, är väl fortfarande blyg till viss del, men är mycket mer öppen o framåt än jag var för några år sedan. Gör väl fortfarande inte jättemycket väsen av mig, är fortfarande den som håller sig lite grand i bakgrunden och inflikar lite då och då i samtalen runt mig. Men det är som jag är som person. MEN, jag gör ändå mer väsen av mig nu än förut, vågar delta i diskussioner mycket mer nu, talar om mina åsikter och tankar i diskussioner mycket mer nu än förut. Jag både känner mig och är i mycket bättre form än jag någonsin varit. Rent kroppsligt känner jag mig starkare och slankare än någonsin. Jag har faktiskt MUSKLER numera, något jag nog aldrig haft förut..    Jag räknas för första gången i mitt vuxna liv som SMAL, normalviktig. Jag är inte längre den där småtjocka/tjocka tjejen som låg precis på gränsen till fettma.


Efter att ha varit överviktig i stort sett hela mitt vuxna liv, och efter två graviditeter där jag var stor som ett hus, har jag dock numera en hel del "häng". Och efter att ha kämpat så för att bli av med alla mina överskottskilon och efter all tid jag lagt ner på träningen, känns det väldigt frustrerande, och jag vantrivs något fruktansvärt med det.    Tycker att det är SÅ fult och tråkigt.   
Min dröm har därför sedan jag blev av med alla mina överskottskilon varit att få genomgå både en buk- och bröstoperation. Kunde dock aldrig drömma om att jag någonsin skulle få genomföra BÅDE en buk och bröstoperation. Har länge varit inställd på att jag måste välja mellan att antingen göra en buk ELLER bröstoperation, eftersom att jag inte trodde att jag hade en chans att få något av det betalt av landstinget. Och valet var inte helt lätt, eftersom att jag "lider"/tycker lika illa om, både mina hängande och innehållslösa små minibröst, och mitt "bukhäng" lika mycket. Till slut valde jag att lägga pengarna på det som åtminstone skulle få mig att känna mig lite kvinnligare. Ett par lite större och innehållsrika bröst. Hänget över buken kan jag ju trots allt dölja hyfsat bra med rätt kläder. Och med ett par lite större bröst hoppades och trodde jag att mina blickar förhoppningsvis inte skulle ligga så mycket på hänget över buken, eller att det åtminstone skulle bli lite lättare att leva med eftersom att då skulle åtminstone inte magen längre vara större än brösten.... Att det sedan efter en bedömning skulle visa sig att jag faktiskt FÅR en bukoperation godkänd och betald av landstinget, så att jag inte behöver välja mellan att antingen göra en buk eller bröstoperation, utan att jag faktiskt kommer både bli av med mitt fula häng över buken OCH få ett par innehållsrika och snygga bröst.. Ja jag får nästan nypa mig själv i armen för att fatta att jag inte drömmer..


2016 kommer jag vara smal, stark, och ha en platt mage utan häng och ett par snygga bröst.. Självförtroendet? Det lär jag inte ha några problem med..    BEACH 2016 HERE I COME!    Och nej.. Jag drömmer inte. Drömmar kan bli sanna bara man är villig att kämpa för det..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards