Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

Long time no see..

Av Lina - 5 mars 2014 18:35

Känns som att jag inte bloggat på en mindre evighet. Men det är ändå inte SÅ längesen. Två veckor sedan sist. Känns som det var längre sen än så. Har inte riktigt haft motivation till att blogga. Får ju tyvärr sällan några kommentarer på det jag skriver, och då tappar man motivationen i mellanåt, till att blogga.    Jag säger inte att jag själv är mycket bättre på att kommentera andras bloggar för att det vet jag att jag inte är. Men ändå...



Anyhow, slutgnällt.. *ler*   

För två veckor sedan hade ju hela familjen magsjuka. För min del resulterade det i -2 kg på vågen på mindre än 1,5 dag. Hade som mål att försöka se till att gå upp så lite som möjligt av dessa två kilon när jag blivet frisk. Jag vet knappt hur det gick till, men en vecka efter att jag varit sjuk hade jag gått NER ytterligare runt ett kilo, och var nere på 54,7 kg, trots att jag inte tränat så mycket.. Och där ligger jag fortfarande. (enligt vår egen våg. Ska väga mig på Viktväktarna nästa vecka tänkte jag) Vågen hamnade på 56,7 kg i måndags, men det var nog mest vätska efter helgens festligheter (firade min födelsedag o det blev en del vin), för att idag var den nere på 54,7 kg igen. Känner nu när jag lyckats komma ner på denna vikten att magen faktiskt har blivet rätt mycket mindre, att den så smått börjat se ut som jag vill att den ska se ut. Den är fortfarande för "putig", men det fortsätter jag jobba på.   

Egentligen känner jag att jag inte behöver gå ner så mycket mer nu, men nu när jag ändå bara är ynka 7 hg från att väga 54 kg SKA jag banne mig gå ner dem med! Skulle jag ge upp nu känns det som att snubbla på mållinjen även om jag är rätt nöjd med vikten nu egentligen. *ler* Så ner 7 hg till, sen har jag nåt mitt absoluta slutmål viktmässigt. Jag lovar!     ÄR ju som sagt, tro det eller ej, faktiskt äntligen nöjd med min vikt nu egentligen, men vill inte ha känslan av att snubbla på mållinjen så därför ska dem där 7 hektona också bort! (sedan får folk tycka o tänka vad dem vill om detta   )



Men det kommer nog gå rätt fort nu när våren börjat komma. Är på gymmet 2-3 ggr/v fortfarande. Styrketräning en gång i veckan, Box & kick en gång och försöker gå på zumba passet en gång i veckan. Utöver detta har jag börjat komma igång med joggningen igen om kvällarna. Har joggat ca 2 ggr/v nu dem två sista veckorna, igår tom. SPRANG jag en runda!! Visserligen bara en runda på 1,55 km, men för att inte ha orkat springa mer än max 100 meter åt gången är jag jäkligt stolt över mig själv att jag igår klarade av att springa 1,55 km UTAN PAUS!    Det är rätt stor skillnad på att jogga i runt 7 min/km och att springa 5,55 min/km.    Ja det är rätt stor skillnad på att jogga o springa öht, oavsett hur fort man joggar alt. springer. *ler* Svamlar? Nej då!    I alla fall så är planerna att så fort kvällarna blir ljusa längre, ska jag försöka komma ut o jogga helst varje kväll, eller/men åtminstone 4 kvällar i veckan. Lyckades med detta i våras o somras, så det bör jag lyckas med denna våren o sommaren också nu när jag väger en hel del mindre. *ler*



Är nu dessutom anmäld till ytterligare ett lopp än dem tre jag redan berättat om (Toughest, Vår ruset och halvmaran).. Ska "springa" Lunda loppet med mina arbetskamrater den 10 maj.    Tyvärr är inga av mina arbetskamrater speciellt intresserade varken av att jogga eller springa, så det blir nog mer promenad än joggning. Men, det kan vara en bra nedvarning då både Toughest och Vår ruset är i samma vecka som Lunda loppet..  *ler*  



  Bilden: Hittade äntligen en bussarong på jobb i min storlek! Dem har mest M, L och XL i bussaronger på jobb, och ett fåtal S och XS (och dem går åt fort verkar det som). Men idag hade dem EN bussarong i min strl så då tog jag den direkt!!    Bussarong storlek XS. Sjukt!!   

 
 
Sandra

Sandra

6 mars 2014 06:17

Vad roligt att det går så bra för dig :-) själv håller jag på att kämpa med vikten men mest av allt få bort sötsuget nu!
Men håller tummar o tår för att det går bra för dig nu :-)

http://Sandralinneasofia.bloggplatsen.se

Lina

6 mars 2014 16:50

Tack så mycket :) Är säker på att det kommer gå lika bra för dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards