Alla inlägg den 4 november 2013

Av Lina - 4 november 2013 18:02


Nu vet jag iaf varför jag haft huvudvärk varje kväll i en hel vecka. Igår började jag morgonen med att nysa o känna mig småsnuvig. La inte ner så mycket tanke på det då jag nyser lite då o då i perioder utan att vara förkyld. Så jag körde till jobb ändå.



Men jag fortsatte känna mig snuvig o nysa även när jag kom till jobb, och framåt förmiddagen/middag kände jag mig allt tröttare o tröttare och jag började även bli hostig. Efter middagen var det bara att konstatera; jag har åkt på en förkylning. Kämpade mig igenom arbetsdagen även om jag förmodligen med tanke på smittorisken inte ens borde vara på jobb.



När jag vaknade vid 05:00 hade jag lite feber, ingen hög feber iofs, men dock. Så då var det bara att ringa till jobb och sjukanmäla mig. Hade väl egentligen bestämt mig redan på kvällen igår att jag kände mig så pass förkyld och trött att jag inte skulle orka jobba o därför tänkt stanna hemma. Ville inte riskera att smitta mina kollegor o vårdtagare mer än jag redan gjort iheller. Men när jag då vaknade vid fem och hade feber blev det ännu mer bestämt, att jag inte skulle köra till jobb.



Så Fredrik körde barnen till dagis i morse. Vanligtvis är det jag som både lämnar o hämtar dem på dagis. Tycker att det är väldigt skönt att barnen kan vara på dagis när man själv är sjuk o hemma från jobb. När dem är hemma har man ju ingen chans att vila upp sig o bli frisk. Så idag medan barnen varit på dagis har jag legat nerbäddad i soffan o kört Criminal minds marathon. *ler*



Tänkte igår kväll att jag skulle klä mig varmt och ta en normal, långsam promenad, med hunden idag så att jag ändå kunde få lite luft och kunna känna att jag rört på mig lite iaf. Men det har jag inte haft ork till alls idag, och det har varit kallt o regnigt ute hela dagen. Så jag har verkligen bara legat i soffan heeela dagen idag. Och hade lätt kunnat göra det resten av dagen o kvällen också. Lite svårt dock när man är ensam hemma med båda barnen.. Fredrik var ju så klart tvungen att jobba över idag när jag verkligen hade behövt ha han hemma att ta hand om barnen så jag kunde fortsätta vila. Det är självklart inte hans fel att han måste jobba över, så jag är inte arg på han på något vis. Men det är ändå typiskt att han måste jobba över när jag är sjuk.   



Det jobbigaste med att vara så här förkyld är att man är SÅ trött o inte orkar göra mer än det absolut nödvändigaste. Och så kan man ju inte träna i heller. Och DET känns riktigt trist!!    Hade tänkt köra till gymmet för lite styrka idag och på onsd, samt försöka få in spinning eller step-up en dag, samt ut o jogga någon dag. Mycket träningsplaner denna veckan som vanligt mao. Men inget av det lär bli gjort denna veckan pga förkylningen.    Hoppas att jag ska känna mig åtminstone lite piggare imorgon så att jag orkar ta ut hunden på en lång(sam)promenad. Men jag räknar inte med det precis.   



Det är skönt på ett vis att förkylningen brytigt ut på allvar nu, för att jag har varit lite småförkyld fram och tillbaka i säkert över två veckor nu. Men nu när den äntligen brytigt ut får den gärna försvinna fortast möjligt också   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards