Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Nya tag trots semester

Av Lina - 29 juli 2013 21:30

När jag gick på semester hade jag först planerat o bestämt mig för att jag skulle fortsätta äta rätt och träna, kanske inte lika mycket, men nästan lika mycket iaf, som vanligt trots semester. Efter första dagen på Daftö där vi är nu, hade jag ångrat mig.. Kände att "äsch det är faktiskt semester och det har man inte så många veckor om året, så jag väljer faktiskt att unna mig vad jag vill nu under dessa två veckorna. Vikten tar jag tag igen direkt efter semestern".


Dem första 3-4 dagarna kändes detta som ett kanske inte BRA beslut EGENTLIGEN, men som ett helt ok beslut som jag inte ångrade. Ångrar fortfarande inte det, men efter 3-4 dagar började jag ändå känna att "nej minsann. Jag unnar mig vad o hur mycket jag vill veckan ut, sedan får det faktiskt räcka". Då har jag ändå njutit av semestern ända ut i fingerspetsarna i en hel vecka kan man säga. *ler*


Har bestämt mig för att fortsätta dricka lika mycket öl o vin, det ÄR ju trots allt semester, och även om jag vet att det är just i ölen o vinet dem flesta kalorierna finns, så tänker jag unna mig detta. Jag vill ju inte dra in på ALLT det goda men onyttiga nu när det är semester. *ler*


Jag har kommit att älska känslan av att vara smal alldeles för mycket för att låta det spåra ur igen. När jag tittar på bilder på mig själv o ser hur smal o fin jag är i ansikte, över bröstkorgen och armarna samt midjan, ler jag stort o känner mig SÅ nöjd, glad, stolt och fin. Denna känsla vill jag behålla. Sedan är jag ju fortfarande inte alls nöjd över själva magen, men det är just det jag måste jobba med för att få bort så att jag för första gången kan känna mig RIKTIGT fin, från insidan o ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards