Alla inlägg den 20 juli 2016

Av Lina - 20 juli 2016 08:30

Det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen nu. Har inte riktigt haft ork och motivation. Får ju tyvärr rätt sällan några kommentarer på mina inlägg, så då är det inte lika kul att blogga. Men jag vet ju att jag har vänner som trots allt läser min blogg, så får väl göra ett litet försök att bättra mig..   



Det var ca en månad sedan jag uppdaterade bloggen sist. Sedan dess har väl egentligen livet rullat på i samma "gamla spår". Dvs jag jobbar, umgås med familjen, tränar, kämpar med vikten o kämpar med hur jag ser mig själv i spegeln.



På jobb går det som vanligt, jag trivs fortfarande, men dem 3-4 sista veckorna har jag bara längtat efter att få gå på semester. Det är nackdelen med att ha sen semester. När man ser "alla andra" gå på semester o lägga upp en massa härliga semesterbilder känns sommaren sååå lång för att då vill man själv också gå på semester. Och sedan när det börjar närma sig, så är det som att kroppen o huvudet går ner på lågvarv o man blir bara tröttare o tröttare. Men fördelen med att ha sen semester är att dem senaste åren har ju inte det fina sommarvädret börjat komma igång förens slutet av juli/början på aug. Så även i år. Tycker faktiskt lite synd om dem som har haft semester nu om man ser till vädret. Dem som gick på semester för 3-4 v sen har ju haft regn mer än halva sin semester. Man kan bli "deprimerad" för mindre. Även om det så klart är skönt att ha semester oavsett väder, så just på sommarsemestern spelar ju faktiskt vädret ganska stor roll. Då vill man ju ha sol o värme så man kan bada o sola "hela" dagarna. Framför allt vill man kunna vara ute utan att frysa o bli blöt..

Nu är det i alla fall så äntligen snart dags för oss att gå på semester. Fyra arbetspass kvar för min del. Och fördelen då, med att ha sen semester är ju dels att solen och värmen så smått börjat komma tillbaka igen (äntligen!), och, sen är det rätt gött att gå på 4 veckors semester när "alla andra" kommer tillbaka och ska jobba resten av sommaren.. hehe     



I år "går skutan" först till Strömstad och Daftöland. En riktigt mysig camping med ett piratäventyrsland. Vi var där för ett par år sedan och enda sedan dess har Milo tjatat om "när ska vi till piratlandet"?   Ska vara där i en vecka. Dem första dagarna ensamma, men på torsdagen kommer ett par kompisar upp och ska campa tillsammans med oss några dagar. En dag i början på veckan har jag dessutom en "löpdejt" med en "internetvän" från Lonesome runners. Vi har pratat om att vi ska göra en "sprada" som vi kallar det i gruppen.. Dvs springa och sedan bada (o sedan springa igen).. = spr (springa)ada (bada), om nu någon hängde med.   

Efter Strömstad bär det av vidare mot en vecka i Orsa, där det bla ska finnas en vildmarkspark som ska vara riktigt sevärd. Vi pratade tidigare om att vi även skulle åka till Karlskrona o vara där 2-3 dagar, men sist vi pratade om det verkade inte Fredrik längre så inne på det, så vi får väl se. Hade varit himla mysigt iaf. Karlskrona har blivet lite av vårt "smultronställe". Älskar Karlskrona på sommaren!   



Förra sommaren lyckades jag gå upp hela 4 kg på mina 4 v semester.. Oups!      Det enda mål jag kommer ha under denna semester är att jag INTE ska gå upp hela 4 kg. Så länge vågen hamnar på under +4 kg är jag nöjd. Men njuta och äta o dricka gott, det ska jag! Jag känner och tycker att när man har (sommar)semester så ska man njuta fullt ut och inte hela tiden gå o tänka på vad man stoppar i sig o tänka på vikten. Det gör jag ju resten av året. När jag vägde mig förra veckan stannade vågen på 58 kg. Ska se vad vågen hamnar på imorgon. Hoppades på att hinna komma ner till 57 kg innan semestern, men det visade sig vara lättare sagt än gjort.. Ska väga mig imorgon, sen ska jag inte väga mig igen förens efter semestern. Ska försöka ha som mål att vara under eller på max 61 kg när semestern är slut. Så LITE ska jag försöka tänka på vikten trots allt även under semestern. Mest bara så att vikten inte skenar iväg så jag går upp ett helt kilo i veckan som jag gjorde förra semestern.




Planerna är att försöka vara duktig på att äta sallad även när vi är iväg med husvagnen. Brukar av någon anledning slarva väldigt mycket med salladen när vi är iväg med husvagnen, vilket innebär att det för att bli mätt blir att man tar mer än man egentligen borde och behöver, av det "onyttiga" (dvs potatis, pasta o ris). Så mer sallad på tallriken denna semestern! När det gäller öl o vin tänker jag faktiskt inte tänka så mycket på hur mycket jag "häller i mig". Kommer dricka som vi brukar på semestern. Det låter kanske som att vi dricker oss fulla varje dag, men det gör vi verkligen inte! Vi har ju trots allt två barn att ta hand om. Så fulla blir vi aldrig. Men det blir att man dricker mer än man gör "till vardags" när man är iväg med husvagnen. För att det är gott och trevligt.

Planerna när det gäller träningen är att försöka hålla igång något så när som vanligt. Det lär inte bli träning 3-4 dagar i veckan precis, men jag ska försöka komma ut och springa ett par gånger i veckan iaf, och jag ska försöka få till någon form av styrketräning någon gång i veckan också. Men det kommer inte bli lika mycket fokus på träningen som jag har till vardags.



Avslutningsvis på detta inlägg måste jag ju berätta att på fredag firar jag och Fredrik 10 årig bröllopsdag! Tänk att det redan gått hela tio år sedan vi sa Ja till varandra! 10 år som gifta och 15 år som par!     Mycket har hänt på dessa åren, men det enda som inte ändrats är vår kärlek till varandra ("cheesie", jag vet     ). Jag älskar denna man, min själsfrände och bästa vän, precis lika mycket nu som för 15 år sedan. På fredag har vi ordnat barnvakt så vi kan gå ut och äta tillsammans på tu man hand.   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards