Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Förkylningen dröjer kvar

Av Lina - 14 februari 2014 19:24

Jäkla envis förkylning    Har varit förkyld i drygt 1,5 vecka nu vilket gjort att jag inte kunnat träna ordentligt på 1,5 v. Har missat Box & kick två veckor på raken nu.   Har bokat in mig på Box & kick nästa vecka och hoppas verkligen inte att jag ska behöva avboka det en tredje gång. Den värsta förkylningen är väl över nu, men den sitter envist kvar i halsen och ikväll har jag även lite ont i bihålorna.   



Känner att jag inte är i alls lika bra form som för bara några veckor sedan. Varken styrkan i kroppen eller konditionen är den samma. Och det känns inte alls roligt. Vill komma igång ordentligt med träningen igen! Vill ut och jogga, vill träna Box & kick och vill ge styrketräningen en ordentlig omgång. Men allt detta får jag ta det lite lugnt med så länge jag fortfarande känner mig krasslig i halsen. Försöker komma ut på pw's så ofta jag kan iaf, men känner när jag är ute på pw's att även detta frestar på halsen. Så jag har faktiskt bestämt mig för att jag inte ska träna alls under hela helgen, inte ens pw's. För att se om detta kan få det krassliga i halsen att ge med sig så att jag kan börja träna ordentligt o så hårt som jag vill nästa vecka.



Försöker tänka på vad jag stoppar i mig nu när jag inte kan träna så mycket, men har märkt med mig själv att jag har lättare för att tillåta mig en massa saker när jag är krasslig, och jag blir väldigt arg på mig själv för det.    Måtte jag bli helt frisk snart och måtte våren sätta igång snart! Jag behöver verkligen det då motivationen börjar tryta igen känner jag, för varje dag som jag fortsätter vara krasslig. MÅSTE komma igång!! VILL komma igång!! Förkylning; VIK HÄDAN!! Våren: KOMSI KOMSI!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards