Direktlänk till inlägg 8 februari 2014

Tre månader kvar!!

Av Lina - 8 februari 2014 15:20

   

Insåg för ett par dagar sedan att det bara är tre månader kvar tills jag ska springa Toughest och fick en mindre panik. Känner mig inte alls tillräckligt i form för det i nuläget! Visst, nu är jag förkyld och har varit det i snart/drygt en vecka (småförkyld i 3-4 dagar, störtförkyld i 2), och då känner man inte sig i form för någonting. Men konditionen.. Den har jag inte mycket av nu då jag inte joggat alls i princip (mer än typ 20 min på löpbandet på gymmet någon gång då o då) sedan i höstas. Och ska man klara av att springa en 8 km lång hinderbana med över 40 hinder lär man behöva bra kondition!



Började få tillbaka motivationen och lusten för att ge mig ut och jogga igen för ett par veckor sedan, men då det fortfarande är väldigt mörkt ute tidigt på kvällarna och det varit en del snö, har det inte blivet av. Och lagom tills det så smått börjat bli ljust ute längre om kvällarna kom förkylningen smygandes. Och nu när det dessutom börjat bli riktigt fint väder om dagarna är jag störtförkyld.. *suck*



Men, så fort min hals ont släppt ska jag börja ta pw's om kvällarna igen, om inte varje dag så åtminstone tre dagar i veckan. Tror jag måste börja om från början iom att jag i princip inte joggat alls sedan i höstas. Så så fort halsonten och det mesta av förkylningen släppt ska jag börja med intervaller. Dvs varva joggning med pw'en, och precis som när jag började jogga i somras, sedan öka på joggningen tills jag till slut klarar av att jogga en hel runda utan paus. Ska ha som mål att klara av att jogga en hel mil utan paus till maj då Toughest är. Sedan ska jag ju försöka klara av att jogga två mil utan paus också, men det behöver jag inte klara förens till oktober, så några månader till för att klara det.    Känns hyfsat uppnåeligt, att ha som mål att klara av 1 mil på tre månader, och ytterligare fem månader för att klara av 2 mil. Men då gäller det att komma igång så fort som möjligt så

VIK HÄDAN FÖRKYLNING!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 10 januari 2021 16:18

Jag har inte bloggat så mycket de senaste åren då jag mer eller mindre använder min Instagram/Fb som blogg med mina dagliga 1-4 inlägg (ibland fler, jag vet   ) med ibland bara en kort text och ibland ett helt inlägg. Men jag brukar försöka uppdatera...

Av Lina - 9 juni 2020 18:57


           Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert! /Pippi Långstrump     Har sedan vi började springa lite längre distanser som halv och helmaror alltid sagt att det vore kul att klara av att springa ett ultramara...

Av Lina - 8 juni 2020 12:35

Att världen är upp och ner just nu går inte att undgå någon. Att man varje morgon, särskilt jag som jobbar med äldre människor från 75 år och uppåt, måste ställa sig frågan "är jag tillräckligt frisk idag?" "Kan jag gå till jobb och kan jag skicka ba...

Av Lina - 19 januari 2020 11:27

Som vanligt en mindre evighet sedan jag uppdaterade min blogg. Man kan säga att jag mer eller mindre använder Instagram (och Facebook) som en daglig blogg nu för tiden, då jag där ofta skriver ett långt/lite längre inlägg om dagen, hur dagen varit. D...

Av Lina - 19 augusti 2019 18:47


    För er som endast vill läsa själva "racerapporten" kan bläddra ner en bit till den mörkblåa texten     Vi lyckades båda få ledigt på torsdagen och kunde därmed åka upp till Dalarna redan på tidig torsdag morgon. Planen från början va...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards